В МТГ “Делфин” започна първото рязане на стомана за нов кораб. След 16 месеца на вода ще бъде спусната стандартизирана двувинтова бункеровъчна дълбачка “Изи дреджър”.
Съдът ще има капацитет на бункера 2 700 куб. м. Проектът се изпълнява съвместно с партньорите на българското дружество от IHC Merwede.
Дълбачката ще може да извършва изгребване с една смукателна тръба, както и възможност за изсипване на изгребания материал или в бункера, или зад борд. Съдът ще има дължина 81,75 м, широчина 15,80 и газене 5,90 м. Ще може да поддържа плавателни канали, акватории и вътрешни водни пътища, както и да участва в изграждането на хидротехнически съоръжения. Дълбачката ще се строи под наблюдението на Bureau Veritas – клон Варна.
“Разликата между този проект и предходния, който изпълнихме, е в капацитета на съда. Този съд ще бъде лесен за експлоатация и с ниски разходи”, обясни пред Maritime.bg изпълнителният директор на МТГ “Делфин” инж. Светлин Стоянов. По думите му процесът от първото рязане до предаването на съда ще продължи 16 месеца. Той коментира, в отговор на въпрос, че е възможно в МТГ “Делфин” да бъдат строени още кораби от тази серия.
По информация на Maritime.bg IHC Merwede е спечелила многомилионен контракт за доставка на серия специализирани кораби от този тип. Не е изключено в процеса да се включи и българската компания.
МТГ “Делфин” стана първата българска корабостроителница, която построи кораб от тип “саморазтоварваща се драга”. През миналата година компанията предаде на холандската “Dutch Dredging” драгата “Албатрос”. В момента корабът работи в Египет.
Maritime.bg – Курс