Корабособствениците в Гърция ще плащат доброволно троен данък

garciya-koraboplavane„Богатство и укриване” е заглавието на статия в новия брой на германското списание Шпигел, посветена на данъчните облекчения, които важат за гръцките корабособственици, пише гръцкото издание на Deutsche Welle, предаде GRreporter.

Според статията те поръчват нови кораби с ритъм, който по никакъв начин не показва наличието на криза в корабоплаването. По-конкретно, през 2012-a, гръцките корабособственици са поръчали построяването на 275 нови кораба на обща стойност 10 милиарда евро. Освен това поне толкова са купените кораби от други фирми.

Само през първата половина на 2014 стойността на поръчките за нови кораби и закупуването на кораби втора ръка възлиза на 5 милиарда евро. „Тези пари излизат от нашите джобове”, заявил пред изданието председателят на Асоциацията на гръцките корабопритежатели Теодорос Вениамис.

В статията се посочва, че една от основните причини за високата ликвидност на гръцките корабовладелци в разгара на икономическата криза е фактът, че плащат минимални за мащабната си бизнес дейност данъци. Шпигел се позовава на данни от международни проучвания, според които от 2002 г. до днес гръцките компании не са платили данъци за сума от поне 140 милиарда евро. В допълнение и благодарение на 58 специални законови постановления около 800-те гръцки фамилии в бизнеса не плащат никакви данъци. От изданието подчертават, че никъде другаде в света корабособствениците не са толкова защитени от данъчни тежести колкото в Гърция.

В отговор на тази забележка Вениамис посочил, че корабовладелците плащат данъци „в качеството си на граждани, както всички останали”. Но в статията се допълва, че според предоставени от гръцки синдикални организации данни, през 2012г. корабовладелците са платили като частни лица данъци в размер на 15 милиона евро. В същото време гръцките моряци, които работят на корабите им са платили данъци в размер на 55 милиона евро.

След натиска, на който бяха подложени корабособствениците обещаха да плащат двоен данък върху тонажа на корабите си през следващите три години и нарекоха това „доброволен принос”.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент