Започва строителството на канал Никарагуа

SONY DSC

Строителството на канал „Никарагуа“ ще стане факт. Това стана ясно от окончателното решение на правителството в страната. Ще бъде дадена 50-годишна концесия на китайска компания за градежа. Новият канал ще бъде основен конкурент на Панамския канал. Строителството трябва да продължи поне 10 години.

Както Maritime.bg вече съобщи – проектът е на стойност 40 млрд. щ. долара и ще бъде разработван от компанията HK Nicaragua Canal Development Investment Co Ltd (HKND Group).

Освен канал компанията ще разработи няколко търговски прилежащи търговски зони, както и жп връзки, петролопровод и две летища.

Правителството на Никарагуа съобщи, че за проекта се говори от десетилетия и той може да увеличи брутния вътрешен продукт на страната с 15%.

Базираната в Хонконг HKND Group е управлявана от китайския адвокат Уанг Жинг. Той управлява и Xinwei Telecom Enterprise Group, която миналата година спечели концесия за мобилен оператор в страната.

Никарагуа е в центъра на търговските потоци и ние вярваме, че страната е перфектната локация за нов международен шипингов и логистичен хъб“, заяви Жинг след одобряването на плана. „Има много работа пред нас. На всички трябва да е ясно, че желаем усилията по изграждане на канала да бъдат международни, да бъде създадена нова икономическа възможност, нова възможност за корабоплаването, която да обслужва световната търговия. Но да пази околната среда и културното богатство на Никарагуа“, добави Жинг.

Възможни варианти:
[oqeygallery id=117]

Проектът все пак има критици.
Според тях страната разпродава масово активи на китайски корпорации. Преди няколко месеца на заседание в парламента, група опозиционери напуснаха залата пеейки националния химн и скандирайки: „Ортега – предадетел!“. В момента на гласуването над 100 души протестираха пред сградата.

Очаква се работата по канала да започне през 2015-а година. Проучването трябва да определи точния маршрут, по който ще бъде прокопан каналът.

Езеро Никарагуа

Езеро Никарагуа
Към момента е почти сигурно, че в проекта ще бъде включено езерото „Никарагуа“, което има площ от 8,265 кв. км. И е най-голямото в Централна Америка. Друг сигурен факт е, че каналът ще бъде поне 3 пъти по-дълъг от Панамския (48 мили), който в най-тясната си част бе строен цяло десетилетие. Панамския канал бе завършен през 1914 година.

Идеята за строителство на плавателен канал в Никарагуа е почти толкова стара, колкото самата страна. САЩ са планирали търговски път там още през 19-ти век, по същото време когато започва работата по изграждането на Панамския канал.

За китайските инвеститори обаче изглежда, че таймингът е попадение. Китай е втората най-голяма икономика в света и един от най-големите ползватели на регионалните блага. Масово Китай изкупува латиноамерикански стоки за да движи собствения си растеж.

 

Трета серия на разширение на Панамския канал.

Трета серия на разширение на Панамския канал.
Ответният удар не закъсня.
От Панамския канал побързаха да коментират новия проект. „Твърде рано се правят спекулации. Твърде рано е да се правят изчисления как изграждането на този канал ще въздейства на търговията“, коментира представител на канала. „Преди да видим истинските планове и да разберем инвестицията е несъстоятелно да говорим изобщо. Засега се знае само, че проектът е на стойност 40 млрд. щ. долара и нищо друго. Твърде, твърде рано е“, коментира Родолфо Сабонге, вицепрезидент на звеното за пазарни проучвания на Панамския канал.

Maritime.bg – Курс

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини

Военноморският музей представя изложбата „По пътя към българското Освобождение“ по случай 3 март

В деня на националния празник 3 март Военноморският музей предлага на посетителите си изложба с непоказвани артефакти от своите фондове. Художествени и документални