Започна буксировката на Costa Concordia до Генуа (снимки и видео)

costa-concordia

web_10_IMG_7537_d01-635x423Операцията по изваждане на COSTA CONCORDIA започна на 14 юли, две и половина години след като корабът заседна край малкия италиански остров Джилио. При инцидента тогава загинаха 32 души. Инженерите от консорциума TITAN-MOCOPERI бавно изпомпаха водата от 30-те специални цистерни, които бяха разположени по бордовете на съда. 

Фазата по изплаване приключи вчера, когато COSTA CONCORDIA се отлепи на 18,5 m от дъното, девет дни след започване на операцията.

По график буксировката трябва да започне днес в 8:30 ч. Тя ще бъде осигурена от двата влекача -BLIZZARD и RESOLVE EARL, които са вече в района. Очаква се провлачването да продължи 4 дни. Конвой от други 12 съда ще осигуряват прехода до Генуа, където корабът ще бъде нарязан за скрап.

13_IMG_7208_d0-1-635x423Екоорганизации наблюдават операцията
Освен корабите на консорциума отговорен за операцията, COSTA CONCORDIA ще бъде ескортиран и от съдове на природозащитните организации Greenpeace и италианската Legambiente. Причина за присъствието на активистите е преминаването на цялата група през най-големите италиански морски резервати.

Двете неправителствени организации изразиха своите опасения, че е възможен инцидент при буксировката. „Не е ясно какво може да се случи. Италианското правителство разреши провлачването, но изборът на пристанище за нарязване не бе направен по най-правилният начин според нас. Смятаме, че трябваше COSTA CONCORDIA да бъде нарязан във възможно най-близкия порт.“, твърдят екоактивистите.

web_13_IMG_7944_d0-635x423Капитанът на частно парти
Вчера италианският вестник „Il Golfo“ публикува снимка на капитана на лайнера Франческо Скетино.
Италианецът е бил забелязан на частно VIP-парти в луксозната вила Fioro. Пред репортер на вестника Скетино казал, че очаква да види „краят на сагата“. Освен това съобщил, че ще издаде книга, в която ще разкаже в дълбочина случилото се във фаталната нощ.

Maritime.bg припомня, че капитанът опитал да убеди кризисния координатор на фирмата-собственик на лайнера, че инцидентът е причинен от електрически блекаут, съобщиха от съда преди месеци. Той каза да казваме, че причина за сблъсъка е станал блекаутът. Казах му твърдо не”, коментира пред съда Роберто Ферарини, който отговаря за кризисните ситуации във фирмата-собственик на COSTA CONCORDIA. Именно в този съд капитан Скетино все още е обвиняем за непредумишлено убийство.

web_08_IMG_7553_d0-635x423Направих една каша и на практика целият кораб се наводнява”, казва Скетино на Ферарини, се чува в записите.  “Какво трябва да кажа на медиите? На пристанищните власти съм казал, че е имало блекаут”, продължил Скетино. Капитанът е обвинен и за напускането на кораба преди края на спасителната операция. Според адвоката му, който бе оставен да развие тезата си пред съда, Скетино “паднал зад борда заради големия крен”.

Costa Cruises, част от Carnival Corp., успя да избегне наказателните процеси срещу себе си. Фирмата се съгласи да плати глоба в размер на 1 млн. евро на местните власти. В същото време обаче в граждански дела роднини на жертвите търсят обезщетения.

CCon_20140721_6465_8MP_JH5-635x423Costa Cruises съобщиха, че цялата операция по изтегляне и изваждане на лайнера ще й струва между 1,2 – 1,5 млрд. евро, което я превръща в най-скъпата и сложна в историята.

Сагата приключва в Генуа
Един от предишните планове за изтегляне на COSTA CONCORDIA включваше използването на гигантския тежковоз DOCKWISE VANGUARD, който трябваше да транспортира кораба до мястото където да бъде нарязан. Изглежда обаче високата цена на тази операция е променила плановете. SAIPEM е една от дванадесетте компании, които участваха в търга за нарязване на кораба. Останалите фирми, които се включиха в надпреварата бяха от Италия, Франция, Великобритания, Норвегия, Турция и Китай. В крайна сметка, COSTA CRUISES избраха консорциум за изпълнение на задачата, в който участват SAIPEM, MARIOTTI и SAN GIORGIO, базирани в Генуа.

Видео: 

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Кап. Александър Калчев, БМФ: Строим агресивно нови кораби, планираме влизане на нови пазари

К.д.п. Александър Калчев е роден на 11 юни 1975 г. във Варна. От най-ранна детска възраст започва активно да се занимава с ветроходен спорт, а по-късно завършва с отличие