
Допотопна техника осигурява навигацията в българския участък по река Дунав, алармира БНТ. Хидроложките измервания се извършват с кораб, построен в средата на миналия век. Заради липсата на съвременни плавателни съдове и апаратура корабоплаването често е затруднено.
Специалистите от Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав мерят скоростта и количеството на водата с хидрографния кораб „Дунав”, който е построен през 1942 година. За повече от 70 години работа обшивката на плавателния съд е изтъняла, а двигателите често аварират.
Ремонтът на един стар плавателен съд излиза между 500 и 700 хиляди лева. В бюджета на агенцията такива средства не са заложени. Няма пари и за обновяване на флота, въпреки че Дунавската конвенция задължава страната ни заедно с Румъния да гарантират безопасното корабоплаване в общия участък по реката. Затова Агенцията в момента кандидатства за нова техника по оперативна програма „Транспорт”.
Очаква се през 2015 година чрез еврофондовете да получи 6 плавателни съда на стойност 20 милиона евро.
Старите кораби ще бъдат бракувани.
Maritime.bg – България / Дунав
Външно съдържание и реклама