Продават учебната плаваща база „Петър Берон“

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
555 555,55 щ. долара е първоначалната цена, за която „Български морски квалификационен център“ ЕАД продава кораб „ПЕТЪР БЕРОН“. От години съдът се използва за учебна база на морския център и стои в стария канал. 

За продажбата се говори от дълго време, но едва сега БМКЦ обяви процедурата. В обявлението за търга изрично е посочено, че „корабът се продава такъв, какъвто е и където е“.

Търгът ще се проведе на 29 август, а стъпката за наддаване ще бъде 5555,55 щ. долара, обясниха пред Maritime.bg от центъра. Процедурата ще бъде с тайно наддаване и открито заседание.

Желаещите да участват ще трябва да внесат депозит в размер на 275 000 щ. долара. Кандидати могат да бъдат физически или юридически лица, без такива, които са регистрирани в офшорни зони.

От БМКЦ изискват участниците да докажат възможностите си да осигурят безопасното провлачване /буксировка/ на „ПЕТЪР БЕРОН” и да изпълнят всички изисквания за осигуряване на непотопяемостта и предотвратяване на замърсяването на морската среда.

По неофициална информация на Maritime.bg, към момента една компания е закупила тръжната документация.

„ПЕТЪР БЕРОН” е дълъг 139,26 метра, широчината му е 18,02 метра, а максималното газене  – 8,26 метра. Разстоянието между кила и топа на фок-мачтата е 39,30 метра. Максималната скорост, която развива под български флаг е 13,5 възла, а екипажът му (като товарен кораб) е от 36 души. Главният двигател е двутактов петцилиндров дизел Doxford, построен в Sunderland с мощност 6250 к.с. при 112 оборота в минута.

Съдът е построен от Joseph L. Thompson & Co, Sunderland, Англия. На вода е спуснат на 4 септември 1948 г. Първото му име е BRANDANGER. Бил е собственост на базираната в Норвегия Westfal-Larsen & Co. AS.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор