Ангел Найденов: Варна и страната имат нужда от ново пристанище

morski_bransh_2Израждането на новото пристанище трябва да бъде реализирано, защото това ще бъде в интерес не само за Варна, но и за страната, каза на среща с представители на морския бранш водачът на листата на коалиция “БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ” за Варна, Ангел Найденов. Той припомни, че служебното правителство е спряло проекта с мотива , че се налагат икономии на средства от държания бюджет. „ Ще бъде непростимо за пореден път да бъде пропусната възможността Варна да има модерно пристанище“, допълни той.

„Ако проектът за ново пристанище бъде спрян, това ще бъде национално предателство”, посочи третият във варненската листа на коалиция “БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ”, Борислав Гуцанов. Той определи повторното спиране на проекта като безумие и обричане на морската индустрия, и на града. „Има явнонежелание от страна на министъра на транспорта  Николина Ангелкова да бъде подписан договорът за проектиране”, обясни той.

По думите на председателя на Българската морска камара, кап. Богдан Богданов, ако има национална морска стратегия, нито един министър не би си помислил да взема подобни решения. „Варна няма бъдеще без модерно морско пристанище”, подчерта той. Министърът на транспорта в кабинета Орешарски, Данаил Папазов, който също присъства на срещата, обяви, че средства за проектиране  на новото пристанище има, тъй като в бюджетите на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ и Пристанище – Варна са предвидени общо 9 млн. лв.

Подкрепа за реализиране на проекта за новия порт и новия интермодален терминал обявиха всички представители на морски организации. Българска морска камара, Националната асоцияция за корабостроене и кораборемонт и Моряшкия професионален съюз подписаха споразумение с кандидатите за народни представители от Трети Варненски МИР, Ангел Найденов и Борислав Гуцанов, за развитие на морския бранш. Сред ангажиментите, записани в него, са облекчаване на митническото и гранично законодателство, приемане на отделен закон за пристанищата, преструктуриране и децентрализиране на   ИА „Морска Администрация” и ДП „Пристанищна инфраструктура”, преразглеждане на приетата от служебното правителство тарифа за пристанищните такси, както и създаване на държавен гаранционен фонд за обезпечаване на банковите гаранции, издавани от корабостроителните заводи на корабособствениците. Участниците в срещата се договориха да работят в непрекъснат диалог за изпълнение на точките, записани в споразумението.

Maritime.bg -България

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини