Драгиране на акваторията пред „Бял кей” в Пристанищен терминал Лом, така че да се осигурят проектните й дълбочини и съответно да се обезпечи нормалното и безаварийното приставане на кораби, е основната дейност по обявена от ДППИ – Лом обществена поръчка.
Обявената от териториалното поделение на ДППИ обществена поръчка едновременно с това цели да се облекчат товаро-разтоварните дейности и ще се повиши ефективността на наличната товаро-разтоварна механизация при обработката на товарите при ниски водни стоежи на р. Дунав.
Понастоящем значителни количества наносен материал, без точно определена зърнометрия и състав, образувал се в резултат на русловите процеси и претоварната дейност по естествен път са отложени в оперативната акватория на І-во, ІІ-ро и ІІІ-то корабни места („Бял кей”). Това усложнява фактическото състояние на речното дъно в зоната на терминала, като при ниски водни стоежи на р. Дунав, характерни през месеците юли, август, септември и октомври, приставането на „Бял кей” и товаро-обработката на корабите значително се затрудняват.
Maritime.bg – България