„Интерпретации от социализма“ в планирането на Пристанище Бургас, съзря депутат от ГЕРБ

pristanishte-burgas-zapad
[col type=“two-third“]
„Кой и как е одобрил в края на 2013 г. да бъде заложен план за управление на Пристанище Бургас за следващата година, според който се предвижда реално занижаване на обработените товари с близо 20 %  и увеличение на персонала с 15 %. Не е ясно кой в Министерството на транспорта, Дирекция „Управление на държавните дружества“, е разрешил това планиране, нито с какви мотиви го е направил. Подобно нещо е абсурдно. В годишната програма на порта е заложено намаление на приходната част от обработени товари с около 20 %. Като пример мога да посоча, че за първото 9-месечие на 2014 г. са обработени  362 хил. тона. (при  планирани 297 хил. тона).  За същия период обаче през 2013 г. те са били  399 хил. тона. Това намаление е планирано предварително с ясната идея, че ,според цифрите, предприятието ще излезе на печалба, но реално това е загуба. Подобни интерпретации се ползваха във времето на социализма“. Това заяви народният представител от ГЕРБ-Бургас Иван Вълков от трибуната на НС. Той отправи въпрос към служебния министър на транспорта Николина Ангелкова какво е финансовото и икономическото състояние на „Пристанище Бургас“ ЕАД за 2013 г. както и за периода 1 януари – 1 октомври 2014 г.

Бургаският депутат коментира и друг притеснителен факт. „По неясен начин е увеличен и списъчният състав в пристанището. Към 1.10.2014 г. той е бил 240 души, а към май 2013 г.-207. Оказва се, че по време на правителството на Орешарски персоналът е бил увеличен с близо 33 души, какво е наложило това обаче- не става ясно. Увеличението на служителите при заложен план за намаляне на товарооборота води и до намаляне на конкурентноспособността. С 22% има намаляване на обработените товари на един зает. Това съществено намалява конкурентноспособността на  държавния оператор на територията на бургаския порт“, допълни Иван Вълков.

Служебният министър Ангелкова заяви, че една от основните задачи пред служебния кабинет е била именно подобряване на финансово състояние на държавните предприятия. Тя призна, че по време на нейното управление е открито нереалистично планиране в бургаското пристанище и това е довело до решение за промяна в управлението му. Стигна се до смяна на двама души в в борда на директорите.

„Въпросът да стане ясно какво точно се е случило в бургаското пристанище през последната година и половина и какво е реалното състояние на порта е мой ангажимент, който поех пред бургаската общественост. Пристанище Бургас е едно от основните пристанища на България с голямо международно значение, то е част от трансевропейската транспортна мрежа – ТЕN-T и ще продължи все повече да се развива. Това ще бъде възможно, само след като се постигне баланс и устойчивост във финансовата и икономическата политика и ясно се очертаят проблемите и целите“, категоричен бе Иван Вълков.

[/col]

[col type=“one-third last“]
Нетните приходи по продажби и други дейности на „Пристанище Бургас“ ЕАД за деветмесечието на 2014г. са 6 млн. 275 хил. лева, а оперативните разходи 5 млн. 508 хил. лева. Текущата печалба е 460 хиляди лева, при план от 292 хиляди лева, заяви служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова по време на парламентарен контрол.

„За финансовата 2013-та година нетните приходи от продажби и други доходи са над 20 млн. лева, оперативните разходи над 16 млн. лева и отчетен финансов резултат от чиста печалба – 4 млн. 240 хиляди лева”, посочи Ангелкова.

Министърът обясни, че през последните три години „Пристанище Бургас“ ЕАД промени съществено характера и условията на своята работа, обемът на обработените товари, експлоатираната материална база и числеността на персонала си. По думите й съществено отражение върху финансовото състояние на дружеството в периода след 2008 година показаха поетите ангажименти по обслужване на съответната част от кредита с японската банка за обслужване на заем по проект за разширение на пристанище Бургас.
[/col]

Maritime.bg – България

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент