Диян Димов: Пристанищните оператори трябва да бъдат гъвкави и мобилни при бързо променящата се морска икономическа среда

diyan-dimov-pristanishte-burgas-baspaДиян Димов е роден в гр. Бургас. Завършил е Институт за инженери на морския флот – гр. Одеса, от 1988г. до 2013г. работил в Пристанище Бургас ЕАД – нормировчик, н-к отдел „Анализ, статистика и труд”, зам.-ръководител по експлоатацията на терминал „Насипни товари и Терминал 2А” , директор експлоатация и изпълнителен директор, април –май 2014 г. – директор на пристанище „Порт Европа”; Председател на комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения в Общински съвет Бургас от 2011 г. Диян Димов е женен и има 2 деца.

Интервю на Д. Велев, Maritime.bg

Г-н Димов, има ли промени в екипа, който заварихте след  периода извън активното управление на дружеството? Ще извършите ли актуализация?
Удовлетворен съм от факта, че почти целия екип, с който в продължение на няколко години доказвахме, че държавният пристанищен оператор може да бъде конкурентен, и към момента работи в пристанището. Естествено, че не изключвам промени, но винаги съм се ръководил от екипното начало, обединяващо работещите с мен в постигането на определен резултат. А определено има върху какво да се потрудим усърдно.

С какъв финансов резултат ще изпратите годината?
Нямам колебания в крайния положителен счетоводен резултат за годината, но повече желая да постигнем такъв и от основната ни дейност, който към 9-месечието е отрицателен. Приходите от основните ни услуги – обработка и съхранението на товари, и круизното обслужване за деветте месеца на настоящата година са по-малко от разходите ни за тези дейности. Усилията на ръководството ще бъдат насочени именно към промяна на това съотношение.

Какви са актуалните данни за обработените товари през пристанището досега през годината? Какво показва анализът Ви?
Бизнес-планът е чувствително преизпълнен , но изоставаме с около десет на сто от постигнатия резултат през предходната 2013 година. Надявам се да успеем да намалим изоставането до края на годината.

Как ще коментирате изявленията на някои бургаски политически функционери, че Пристанище Бургас няма бъдеще?
Опровергаването на тази теза основно ме мотивира отново да приема поста на изпълнителен директор на дружеството. Круизното обслужване на територията на 1-4 корабни места и неизползването им за обработка на товари няма да повлияят на товаро-разтоварна дейност на останалите 6 корабни места с 965 метров кейов фронт и над 150 000 кв. метра складови площи.

За сравнение мога да ви кажа, че кейовият фронт и оперативните територии на всички частни пристанищни оператори в регион Бургас взети заедно са с по-малък експлоатационен капацитет.

При тези бих казал равни условия, конкурентноспособността и ефективността на мениджмънта са определящи за път към възпроизводство или застой.

Тази година се забеляза увеличение броя на пътническите кораби в нашите пристанища, предвид настъпилата ситуация в Украйна. Смятате ли, че можем да задържим същия брой заявки и за следващия сезон?
През тази година българските пристанища са посетени от 25 круизни кораба в Бургас с 42 122 пасажера и Несебър – 45 кораба и 14 285 пасажера. Държа да отбележа, че сезона все още не е приключил , като последния кораб „PACIFIC PRINCESS” с 800 туриста ще посети порт Несебър или Морска гара Бургас в зависимост от времевите условия. Ще продължим да работим активно в координацията с всички ангажирани институции за подобряване на имиджа на страната и пристанищата ни, като конкурентна туристическа дестинация.

Кога ще бъде отворено пристанището за гражданите? Защо този проект е важен за реализация и каква е причината той все още да не бъде факт?
Предприетите действия от страна на дружеството и заинтересованите страни имат за цел до края на годината отварянето да е факт.

Последните данни на чуждестранни анализатори ни нареждат на крайните места по развитие на пристанищата ни. Какъв трябва да бъде пътят за развитие на българските портове за да бъдат те конкурентноспособни в Черно море?
Отминаващия круизен сезон е много добър пример, който отговаря на вашия въпрос. Той е доказателство как обстановката в съседните черноморски държави влияе на съседните страни. Пристанищните оператори трябва да бъдат гъвкави и мобилни при бързо променящата се морска икономическа среда.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Китай прие нов патрулен кораб

Китай прие нов патрулен кораб, оборудван с най-съвременни технологии, съобщи държавното радио. „Хайсюн-09“ е в състояние да следи за сигурността на море и да участва в

„Всяко забавяне може да се окаже фатално“ – част от анализ за морското търсене и спасяване от 2015…

Снимка: Архив на Maritime.bg от началото на последното плаване на спасителния кораб ПЕРУН към турско корабно режище, вижте още снимки тук Българските власти многократно са

Създават цифров двойник на Варненския залив и каналите на Пристанище Варна

Новата система ще позволи Пристанище Варна да бъде отворено за кораби дори в условията на ограничена видимост от гъстите мъгли, характерни за есенно-зимния период, което ще

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент