Над 100 моряци, предимно българи, бедстват без заплати на 5 кораба с „анонимен“ български собственик

DENNY_ZНад 100 моряци, предимно българи, бедстват без заплати на пет кораба, научи Maritime.bg. Информацията потвърдиха близки на български и чуждестранни моряци, които вече с месеци не са получавали своите възнаграждения.

Съпругът ми е 2-ри помощник-капитан на кораб DENNY Z, в момента екипажът протестира за неизплатени заплати„, обясни пред Maritime.bg съпругата на един от украинските моряци Виктория Романенко. По нейните думи плавателният съд се намира край Тема, а моряците вече 5 месеца не са получавали възнаграждения. „Той е вече 7 месеца на този кораб, платиха парите само за 2 месеца, за останалите заплати казват, че няма пари. 5 заплати са много пари, с тях семейството ми живее цяла година„, обяснява още през сълзи Виктория.

От ИА „Морска администрация“ потвърдиха за случая, но отказаха коментар, тъй като в момента текат процедури.

Според председателя на Моряшкия професионален съюз инж. Иван Велков, случаят е изключително заплетен. „В момента корабите са запорирани от търговска банка, компанията пък е в техническа несъстоятелност„, обясни той. Запитан кой е собственик на въпросните кораби, инж. Велков коментира, че става дума за „анонимен български собственик„.

DENNY Z, PEARL K, BELLA L са сред проблемните кораби, на които има български моряци. Последните два кораба в момента са във Варненското езеро. Те не плават под български флаг, което прави решаването на проблема с неизплатените заплати на моряците още по-сложно.

Два от корабите са във Варна, друг е край Африка, третият е аварирал в Суецкия канал, за петия нямаме информация„, коментира Велков. По думите му Моряшкия професионален съюз е предал към компетентните органи жалбите от моряците. „По 20 и повече човека на 5 кораба, над 100 души са„, каза още инж. Велков, като допълни, че повечето от тях са българи, но има и чуждестранни моряци.

Въпросните съдове се свързват с базираната във Варна компания „Варна шипинг енд трейдинг“. Опитите за връзка с дружеството бяха неуспешни. По неофициална информация съдовете са запорирани от българска банка, която е предложила частично изплащане на заплатите, но това не удовлетворява моряците на тях.

Единствените хора, които могат да помогнат на моряците са от Морска администрация, съгласно Морската трудова конвенция„, категоричен е Иван Велков. По думите му корабите са собственост на базирани в офшорни зони компании, но в крайна сметка щом наша компания се разпорежда с тях, следва, че става дума за анонимен роден собственик.

У нас всеки, които нарича себе си корабособственик, всъщност е анонимен, защото всички съдове реално са на офшорни компании„, обясни още Велков. Той коментира, че подобни случаи следва да се разследват от специални органи.

| Вижте още: Варна шипинг енд трейдинг: Правата на моряците са гарантирани, заплатите им са най-голям приоритет

Очаквайте подробности в Maritime.bg 

Maritime.bg – Курс

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини