Противоречиви показания даде капитанът на Costa Concordia, при първите разпити пред съда

costa-concordia
Противоречиви показания даде вчера капитанът на злополучния лайнер COSTA CONCORDIA Франческо Скетино. Той се изправи за първи път пред италиански съд. Най-тежкото обвинение срещу Скетино е непредумишлено убийство, заради което може да лежи до 23 години в затвор, ако бъде доказана вината му.

Сочейки с пръст своите помощници, Скетино упорито твърдеше, че няма вина за трагедията, пише CNN. Отговорността за хаотичната евакуация упорито той прехвърля на своите подчинени.

Maritime.bg припомня, че вече петима офицери от екипажа на лайнера бяха осъдени.

Обстановката в залата се нажежи до червено когато капитанът трябваше да отговаря на въпросите на съдиите по показанията на първия си помощник. Чиро Амбросио вече бе осъден, но получи по-лека мярка заради направените самопризнания.

Докато отговаряше Скетино повишаваше тон и бясно махаше с ръце, коментира кореспондентът на CNN.

Преди да бъде изправен пред съда, капитанът на лайнера даде редица интервюта. Версията, която той разпространяваше през цялото време след инцидента, се различава коренно от официалната му пред съда. Наложи се дори неговият адвокат да обясни, че казаното пред медиите не може по никакъв начин да се приема за доказателство по процеса.

Основните въпроси, на които Скетино отговаря противоречиво са за това кой е бил на мостика и кой реално е следил показанията на средствата за корабоводене.

Разпитите на капитана ще продължат и днес, вероятно и през следващата седмица.

На 12 януари 2012 г. COSTA CONCORDIA удари скали край о. Джилио. По-късно съдът заседна и силно се накрени. Загинаха 32-ма души при последващата евакуация, която не бе ръководена от капитана на кораба.

Хаос на мостика
Абсолютен хаос е царил на мостика на лайнера преди и след сблъсъка, разкрива Скетино. Той обясни пред съдиите, че е напълно нормално пасажери да го посещават. „Но никога на мостика не е имало 12 души едновременно. Пасажерите даваха по 20, 30, 70 евро за разходката“, разказва капитанът.

Италианецът призна още, че често е предприемал промени при подобни маневри. „Това беше благоприятно от търговски аспект“, изтъкна капитанът. Скетино обаче не успя да си спомни дали друг път е извършвал рисковано преминаване край о. Джилио.

Причина за близкото преминаване бил бивш капитан от Costa, когото той искал да поздрави. Оказа се, че той е бил разпитан. Марио Паломбо разказал пред властите, че Скетино го питал каква е дълбочината пред острова. „Да, говорих с капитан Паломбо, но за дълбочините съм питал само за да върви разговорът ни“, отбеляза Скетино в отговор на прокурорите.

Попитан дали рулевият е причинил инцидента, Скетино подчерта, че не желае да обвинява никого. По-късно обаче каза, че индонезийският рулеви Русли Бин не владее добре английски и италиански и неправилно е изпълнил командата. Това му твърдение обаче бе категорично отхвърлено, след като бяха изслушани записи от мостика.

Преди инцидента, при подаване на самата команда за промяна на курса, капитанът казва на рулевия : „…иначе ще се качим върху скалите“, добавя CNN.

Процесът срещу капитана ще продължи в близките дни. Очаква се той да бъде разпитан и пред адвоката на украинката, която е била на мостика в момента на сблъсъка.

„Изчакахме твърде много преди да ни бъде дадена възможност да представим позицията на капитана“, каза неговият адвокат Доменико Пепе. „Всичко, което той каза и което ще каже ще бъде само истината и нищо друго“, подчерта юристът.

Maritime.bg – Свят

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини