Колко губят собствениците на най-големия кораб в света от спирането на „Южен поток“?

Pieter-schelte

Русия спря проекта „Южен поток“, който бе оценен на 40 млрд. евро. Един от големите губещи е компанията-собственик на най-големия плавателен съд в света. Базираната в Швейцария корпорация Allseas Group съобщи, че нейният кораб – най-големият в света специализиран съд за полагане на тръбопроводи, инсталиране и извеждане от експлоатация на платформи PIETER SCHELTE, няма да участва в строителството на морската част на газопровода Южен поток. Какви загуби ще понесе Allseas обаче не е известно. Западни анализатори твърдят, че сумата е стотици милиони евро.

Припомняме, че през лятото на следващата година, гигантът трябваше да влезе в Черно море за изграждането на втората група подводна инфраструктура за проекта.

iujen-potokПреди дни президентът на Руската федерация, както и генералният директор на „Газпром“ информираха, че проектът се закрива. Като причина бе изтъкната България. Днес цял ден български политици правят опити да избегнат отговорността за провала на един от най-големите енергийни проекти на десетилетието. Страната ни не е реализирала нито един подобен проект, с който да си осигури енергийна независимост или поне минимална диверсификация на енергоносители.

„Загубата на поръчката за втората група тръби по Южен поток е изключително неприятна новина за нас. Това означава, че ние трябва да осигурим други договори за съда“, коментираха в съобщение, с което разполага Maritime.bg, от базираната в Швейцария корпорация.

През април т.г. стана ясно, че най-големият плаващ обект в света, ще участва в строителството на морската част на черноморския газопровод. Планирането бе за лятото на 2015 година.

Италианският гигант Saipem пък трябваше да строи първата част на газопровода, както и му бяха възложени някои допълнителни инженерни дейности по проекта. След заявката на руския президент акциите на италианската корпорация се сринаха с 10,8%, сочи справка на Maritime.bg.

Преди няколко седмици най-големият плаващ обект на планетата напусна корабостроителницата на DSME в Южна Корея и се отправи на първо плаване към Ротердам. Там съдът трябваше да бъде наситен с необходимата за основната му дейност техника. Със своите 382 метра дължина и 124 метра широчина PIETER SCHELTE стана най-големият съд на планетата. Корабът води по размери и всички тръбополагащи кораби. Основна задача, в близките години, която корабът трябва да изпълнява е извеждане от експлоатация на платформи в Северно море, крановете на кораба могат да вдигат товари до 48 хил. тона.

Първият договор на кораба е с Shell. През лятото на следващата година, преди очакваното му идване в Черно море, което вече е отменено, гигантът ще изведе три платформи от континенталния шелф на Великобритания.

Още за най-големият кораб в света:
[insert_posts query_type=“posts“ posts=“26476, 23968″ display_style=“list-small“]

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Министър Алексиев прие от името на България председателството на ТРАСЕКА

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев прие от името на България, председателството на Междуправителствената комисия ТРАСЕКА за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент