Китай отказа да приеме гигантите на Vale

Най-големият кораб за пренос на суровини, строен някога, е предназначен за превоз на желязна руда от Южна Америка до Китай. След шест месеца в експлоатация той не е извършил нито един курс, предаде Blooomberg.

Отказът на Китай да приеме бразилските кораби проваля усилията на Vale SA да контролира превозването на суровини до най-големите си клиенти.

Плановете на бразилската компания включват изграждането на флот от 35 кораба. Целта на най-големия производител на желязна руда в света е корабите да превозват 45 на сто от добитата в Южна Америка суровина в Китай, водещият потребител на желязо.

Планът на Vale включва закупуване на 19 плавателни съда за 2.3 млрд. долара. Но според китайските корабособственици това ще влоши положението в бранша, където има свръхкапацитет и ще доведе до срив на цените на превоза.

Производителите на стомана в Китай също са против плановете на бразилската компания, която с контрола на доставките ще получи и контрол над цените.

А от Vale няма как да намерят алтернативни начини за използване на всички кораби във флота си, тъй като нямат други пазари, толкова големи, колкото китайския.

В същото време е малко вероятно компанията да отмени поръчките на плавателни съдове или да се откаже от сключените лизингови договори, тъй като ще трябва да плати значителни неустойки.

Новите кораби на Vale са около два пъти по-големи, отколкото тези, които които сега се използват за превозване на стоки от Бразилия до Китай. Компанията планира да изпрати около 130 милиона тона желязна руда по маршрута, през тази и следващата година.

Vale инвестира 1.37 млрд. долара, за да се създаде център за дистрибуция в Малайзия, където рудата ще се товари на по-малки кораби. Прехвърляне на товари вероятно ще увеличи транспортните разходи.

Министърът на транспорта на Китай коментира, че правителството ще засили контрола над плавателните съдове и доставките.

Пекин подкрепя местните превозвачи, които са под ценови натиск от конкуренцията и губят транспортни линии. China Cosco Holdings Co, най-големият китайки морски товарен превозвач, отчете загуба от 4.8 млрд. юана (755 млн. долара) през първите девет месеца на тази година. / DarikFinance

maritime.port.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Кап. Александър Калчев, БМФ: Строим агресивно нови кораби, планираме влизане на нови пазари

К.д.п. Александър Калчев е роден на 11 юни 1975 г. във Варна. От най-ранна детска възраст започва активно да се занимава с ветроходен спорт, а по-късно завършва с отличие