Кораб-затвор за 16 българи заседна край Филипините при последното си плаване към корабно режище

pacific
Пътническият кораб PACIFIC, бивш OCEAN STAR PACIFIC, е заседнал край Филипините в края на миналата седмица, съобщи Бреговата охрана на островната република.

На борда на PACIFIC има 21-членен екипаж. Всички моряци са от Пакистан, съобщава още Бреговата охрана.

Горивото на бившия луксозен лайнер свършва преди корабът да успее да влезе в пристанище Макар за бункер. Съдът започва да дрейфа и сяда на плитчина край Генерал Сантос, екипажът явно не успява да овладее ситуацията.

По време на инцидента на кораба не е имало пасажери, няма пострадали и данни за замърсяване.

От 2012-а година съдът постоянно влиза в новините, заради редицата инциденти на борда му.

В момента Бреговата охрана на Филипините подготвя операция по изтеглянето на PACIFIC. “Предстои да оценим дали има засягане на намиращите се в района защитени рифове”, коментират от Бреговата охрана цигирани от местната медия PhilStar. Други местни издания съобщават, че съдът е плавал към Вахавнагар за нарязване.

balgarski-moryaci-mexicoПрез 2012-а година 16 българи бяха буквално затворници на борда на кораба, тогава плаващ под името OCEAN STAR PACIFIC. Maritime.bg бе информиран от тях, а по-късно осъществи връзка между моряците  и Министерството на външните работи.

Общо 16 българи бедстваха на пътническия кораб в Мазатлан, Мексико. Сред тях имаше членове на всички команди, както и три дами, които бяха изпратени от станалата известна тогава агенция „Сапко”. Нашите моряци бяха държани без провизии в ужасяваща битова среда, гръцкият капитан на пътническия кораб дори бе замервал наш моряк със замразени наденици, заплашвал моряците и с 36-часов арест. (По долу можете да проследите цялата сага.)

OCEAN STAR PACIFIC e построен през 1971 година във Финландия. Съдът има дължина от 194 m и широчина 24 m. През годините корабът е имал различни имена:  NORDIC PRINCE, CAROUSEL, AQUAMARINE и ARIELLE. Това е вторият построен кораб за международния круизен гигант ROYAL CARIBBEAN, но през годините собствеността му се сменя многократно. В началото съдът е държал линии в Карибския басейн с начален порт – Маями.

През месец април 2011 година корабът беше изтеглен до Салина Круз за ремонт. На около 6 nm от бреговете на Хуатулко на борда на кораба избухна пожар. Всички 522 пасажери на борда бяха евакуирани. Тогава на борда на кораба имаше 226-членен екипаж. Maritime.bg припомня, че инцидентът стана по време на второто пътуване под мениджмънта на базирания в Мексико оператор OCEAN STAR CRUISES. Това стана след мащабен ремонт в Курасао.

Три години по-рано през 2009 г., когато корабът плава под името AQUAMARINE, след удар в пирс на остров Крит, получи пробойна с дължина 1,5 m, за щастие на 1,5m над водолинията. Никой на борда не пострада. Тогава на кораба имаше 872 пасажери и 407-членен екипаж.

PACIFIC (IMO:7027411) плава под флага на Панама.

Всичко за българската сага от 2012-а година:
[insert_posts query_type=“posts“ posts=“9755, 9799, 9833, 9869, 9905, 9956, 10000, 10180, 10397, 11038″ num=“10″ display_style=“list-small“]

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Чарлина Вичева: Пристанищата могат да се превърнат в истински иновационни центрове

Пристанищата могат да се превърнат истински иновационни центрове. Това заяви Чарлина Вичева, директор на генерална дирекция "Морско дело и рибарство" към Европейската комисия,

Светлин Стоянов: България има възможност да реагира срещу увеличението на таксите за преминаване през Проливите

България има изключителна възможност да реагира срещу увеличението на таксите за преминаване през Проливите. Това заяви Светлин Стоянов, председател на Българска национална

Юри Станков: Конфликтът в Украйна и увеличените такси за преминаване през Проливите ни позиционира все по-далеч от нормалната бизнес среда

Времето, в което живеем и най-вече последствията от конфликта в Украйна събуждат у нас много въпроси относно бъдещето на нашия регион. Наложените икономически санкции на

България разработва интегрирана система за координиране на операции при бедствия и аварии в Черно море

Предвижда се разработване и внедряване на интегрирана информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в българския морски