Инж. Петър Драгошинов: Каботажното плаване по река Дунав има нереализиран потенциал

petar-dragoshinov

Усилията ни през 2015 г. ще бъдат съсредоточени в развитието основно на терминал Русе-изток, тъй като той е най-голямото товарно пристанище в Българския участък на р. Дунав с капацитет и благоприятни перспективи, заяви пред kmeta.bg инж. Петър Драгошинов, изпълнителен директор на „Пристанищен комплекс – Русе” ЕАД. Според него това е един от стратегическите приоритети на дружеството, които включват поддържане и подобряване на финансово-икономическите резултати, увеличаване на пазарния дял, повишаване на конкурентоспособността на фирмата. За постигането им са набелязани конкретни мерки за по-гъвкава търговска политика, закупуване на нова техника и оптимизиране на разходите в някои дейности.

Планира се изграждането на интермодален терминал в Русе Това би увеличило перспективите пред „Пристанищен комплекс – Русе“ ЕАД. Дружеството и към момента има възможност да предостави мултимодални решения на своите клиенти, така че може да има само интерес от популяризирането на комбинираните транспортни услуги. Изграждането на терминала ще способства за увеличение на трафика от контейнеризирани товари през Русе-изток.

Дружеството очаква да завърши годината с много добри финансови показатели. Нетната печалба за 2013 г. е била 490 хил.лв., а за 2014 г. се предвижда тя да нарасне над два пъти.

„За единадесетте месеца на 2014 г. в рамките на комплекса са обработени 593 хил. тона товари. Впечатление прави високият дял на насипните товари – те заемат 86% от съвкупния товарооборот на дружеството. С добри темпове през годината се обработваха въглища, кокс, торове, глина”, обясни инж. Драгошинов. През есенните месеци са се увеличили и обемите зърнени храни – товари, чиято обработка в последните години е трайно пренасочвана по море, поради липсата на традиционните проблеми, характерни за плаването по Дунав. По отношение на генералните товари (14% от общия товарооборот) и през 2014 г. с най-висока обработка е била групата на металите и тази на машините и техниката.

Според инж. Драгошинов в последните години терминал Русе-изток се е обособил като регионален център за претоварване и складиране на селскостопански машини и техника. Като ново събитие за 2014 г. дружеството отбелязва стартиралата обработка на контейнери през втората половина на годината.

Традиционно дружеството изпълнява инвестиционните си проекти със собствени средства. Спецификите на пазара и нуждите на контрагентите карат компанията да планира инвестиции в ново поколение специализирани машини и техника. Така се очаква да се повиши конкурентоспособността, тъй като ще се разшири гамата от предлагани услуги и срочността за тяхното изпълнение. „По отношение на използваната инфраструктура, ще продължим изпълнението на програмата за ремонт и рехабилитация на обектите, които имат нужда от обновяване. Планираме да увеличим и броя на закритите складове, към които има особено голям клиентски интерес в последните години” обясни инж. Драгошинов.

Основната цел на фирмата е да увеличи пазарния си дял. Задачата минимум пък е задържане на обемите от дейността такива, каквито са достигнати през 2014 г. „Следим с особено внимание развитието на руско-украинския конфликт, тъй като голяма част от предоставяните ни за обработка и складиране товари идват точно от Украйна. Ако процесът по добив на въглища и производството на метали там загуби ритъм, това ще повлияе изключително силно върху пазара и ще промени транспортните схеми за доставка на такива товари до страната ни. Нашето желание е да балансираме структурата на товарооборота си така, че той да ни донесе възможно най-висок финансов резултат”, казва инж. Драгошинов.

Според него има изключително широк хоризонт за развитие на транспортните функции на р. Дунав, особено за Долен Дунав и най-вече за търговското корабоплаване. Реката може да стане еднакво достъпна през цялата година, ако се изгради комплекс от хидротехнически съоръжения. Това би привлякло много по-широк кръг участници в логистиката и превоза на товари към българските речни пристанища.

„Водният транспорт продължава да няма аналог по отношение на своята ниска себестойност и щадящия ефект върху околната среда. В българския участък на Дунав има нереализиран потенциал по отношение на каботажното плаване, което да обслужва превоза на пътници. Анализираме възможността за осъществяване и на такъв проект”, казва инж. Драгошинов.

Снимка: Kmeta.bg

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Пристанище Варна отбелязва годишнината си с фотоконкурс

Пристанище Варна ще отбележи своята 116-а годишнина на 18-и май с конкурс за авторски фотографии на тема „Пристанище Варна, портал към морския свят“. За поредна година любителите на фотообектива, както и професионалистите в тази сфера
Прочетете

Украински курсанти започнаха обучение в Морско училище

Курсанти от Военния институт по телекомуникации и информационни технологии в Киев, Украйна започнаха обучение във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“. Още в първите дни на войната, Началникът на Морско училище– флотилен адмирал проф. д.в.н. Боян
Прочетете

Експедиционни яхти ще строят в Бургас

Пристанище Бургас ще бъде домакин на представянето на международния производител на експедиционни яхти Bering Yachts. Събитието е част от програмата за отбелязване на 119 години от откриването на бургаския порт. Bering Yachts е
Прочетете

Пристанище Бургас подарява морска разходка на бургазлии за 119-ата си годишнина

На 18-ти май 2022 г. „Пристанище Бургас” ЕАД отбелязва 119 години от откриването му за търговско корабоплаване. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на
Прочетете

Морските пристанища на България отбелязват годишнина

Снимка: БМФ Порт Бургас Българските пристанища на Черно море отбелязват годишнина от своето създаване на 18-и май. На 18 май преди 119 години е открито пристанището в Бургас, а три години по-късно това във Варна. Пристанище Бургас
Прочетете

Кораб „Всеволод Бобров“ маневрира в Севастопол, няма следи от поражения

Руският военно-транспортен кораб за тилово обезпечение "Всеволод Бобров" (проект 23120) маневрира в Пристанище Севастопол, става ясно от разпространени кадри от руски източници. На разпространените снимки и видео не се виждат
Прочетете

Михаил Копанов стартира в Трансатлантическата ветроходна регата за едночленни екипажи OSTAR

Българският ветроходец Михаил Копанов стартира в Трансатлантическата ветроходна регата за едночленни екипажи OSTAR, снимка: Вятър и вода Българският ветроходец Михаил Копанов стартира в поредното, но дългоотлагано от властите на
Прочетете

ИАРА ще лови бракониери с дронове

За първите задачи, които си поставя ръководството на Изпълнителната агенция за рибарство и аквакултури (ИАРА), разговаряме с новия изпълнителен директор Христо Панайотов. Той първи предупреди рибарите за появата на мини в морските ни
Прочетете

Последни новини

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно през Пристанище Варна

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от

Михаил Копанов стартира в Трансатлантическата ветроходна регата за едночленни екипажи OSTAR

Българският ветроходец Михаил Копанов стартира в Трансатлантическата ветроходна регата за едночленни екипажи OSTAR, снимка: Вятър и вода Българският ветроходец Михаил Копанов

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент