Започна нарязването на метален скрап на бившия български кораб „Петър Берон“. Maritime.bg получи снимки на плавателния съд от турския капитан Селим Сан. Бившата учебна база се намира до кораб HMS MANCHESTER. Припомняме, че преди няколко дни съдът бе провлачен от влекача „Ентърпрайз“ на Бон марин от Варна до режището в Турция.
Според турския капитан корабното режище ще продаде главния двигател на кораба на музей.
„Петър Берон“ бе продаден на търг за 1 239 999 долара през миналата година. Също през 2014 година бе продадена за нарязване и българската подводница „Надежда“.
Единствените останали символи на службата на „Петър Берон“ у нас са останали неговата резервна котва и една спасителна лодка.
„Петър Берон” е дълъг 139,26 метра, широчината му е 18,02 метра, а максималното газене – 8,26 метра. Разстоянието между кила и топа на фок-мачтата е 39,30 метра. Максималната скорост, която развива под български флаг е 13,5 възла, а екипажът му (като товарен кораб) е от 36 души. Главният двигател е двутактов петцилиндров дизел Doxford, построен в Sunderland с мощност 6250 к.с. при 112 оборота в минута. Съдът е построен от Joseph L. Thompson & Co, Sunderland, Англия. На вода е спуснат на 4 септември 1948 г. Първото му име е BRANDANGER. Бил е собственост на базираната в Норвегия Westfal-Larsen & Co. AS.
Още по темата:
[insert_posts query_type=“posts“ posts=“28686, 28517, 28468, 28434, 26319, 25973, 25843″ num=“900″ display_style=“list-small“]
Maritime.bg – Курс