Гърция се нареди между страните, които допускат наемане на въоръжена охрана на борда на корабите, плаващи в опасни зони.
Това удовлетвори желанието на гръцките корабособственици, които оказваха натиск над правителството в продължение на години.
Законодателните промени позволяват наемане минимум на шест въоръжени охранители за шестмесечни договори, които могат да бъдат подновявани.
Новият режим ще се отнася основно за кораби плаващи под гръцки флаг, но може да бъде разширен и за кораби, които плават през гръцкото териториално море.
Съюзът на гръцките капитани съобщи, че разпоредбите ще позволят наемане на охрана и на борда на гръцки кораби плаващи под удобни флагове, които са около 500.
Гръцките власти дълго време не предприемаха действия по легализиране на въоръжената охрана, защото бяха на позиция, че по този начин ще бъде увеличено насилието при евентуални отвличания.
“Тази мярка заплашва да създаде надпревара във въоръжаването“, заяви Геор Тсоурис – главен секретар на Съюза на гръцките капитани, който е бил жертва на пирати. “Тя също може да наруши функционирането на командната верига на борда“, смята още той.
Промяната на гръцката политика по тези въпроси е следствие на грандиозния провал на международните усилия за справяне с този проблем. Сега Гърция следва примера на Великобритания – първата страна-членка на ЕС, която разреши разполагането на въоръжена охрана на борда на корабите си.
Междувременно BIMCO съобщи, че ще изготви стандарти за сключване на охранителни договори.
Същата политика смята да следва и Германия, дори прикани повече страни от ЕС да разрешат въоръжената охрана.
IMO е регистрирала 352 пиратски атаки между Януари и Септември т.г.
maritime.port.bg – Свят