Избраният между 1200 финансирани от ЕС проекта – ShipArrestor, ще защитава бреговете от екологични щети. Например когато петролни танкери изгубят мощност в близост до сушата. Консорциум от осем европейски организации развива идеята на Miko Marine, частично финансирана от ЕС. Разработена е техника за спускане на плаващи котви от хеликоптери на борда на кораби. Плаващите котви трябва да осигурят повече време за спасителни операции. Системата е разработена така, че да бъде използвана изключително бързо. Предназначена е за всички конвенционални хеликоптери за търсене и спасяване. Тя забавя движението на кораба до 58%, доказват изпитания, проведени със 120 хил. тонен газовоз. В момента системата ShipArrestor се предлага за национални морски администрации, които искат да подсигурят своите сили при настъпване на инциденти в отговорните им райони. В момента администрациите в Норвегия и Швеция обмислят използването й.
maritime.port.bg – Морски технологии