16 години затвор за капитана на Costa Concordia

franchesko-sketino-costa-concordia

Италиански съд призна за виновен капитана за COSTA CONCORDIA Франческо Скетино. Съдът реши, че той трябва да лежи 16 години в затвор.

Делото срещу него бе последното наказателно производство след трагедията, при която загинаха 32 души. Италианският капитан бе обвинен за причиняването на смъртта на голям брой лица при корабокрушение и напускане на плавателния съд преди края на спасителната операция.

Според прокурора по делото, капитанът трябва да лежи над 26 години в затвор, докато неговата защита твърди, че той не само е невинен, а дори има огромен принос за спасяването на стотици пасажери. В крайна сметка съдиите решиха, че капитанът трябва да получи по-лека присъда.

Представител на Costa Cruises и четирима души от екипажа на COSTA CONCORDIA също получиха осъдителни присъди при предходните процеси. Съдът ги призна за виновни по обвинения за непредумишлено убийство. За разлика от Скетино, мъжете се признаха за виновни и получиха намаляване на присъдите. Те ще бъдат зад решетките между 18 и 34 месеца.

По-рано днес съдът в италианския град Гросето отказа сделка на капитана. Скетино се произнесе за последен път пред съдиите, преди да чуе присъдата си късно тази вечер. Той заяви, че е станал жертва на „медийна месомелачка“ и несправедливо върху него са стоварени всички обвинения. По време на процеса многократно 54-годишният капитан бе остро критикуван за действията, които предприема във фаталната нощ. Защитата на Скетино пък се опита да убеди съда, че той не носи отговорност за смъртта на пасажерите, които са загинали по време на евакуацията.

Капитанът остана последния обвиняем по делото за катастрофата през 2012 година. Компанията-собственик на кораба се съгласи на споразумение с прокуратурата и плати изисканите от нея суми.

Борейки се с емоциите, капитанът отхвърляше през целия процес обвиненията, че не е показал никакво чувство за отговорност и състрадание към жертвите. „Скръбта не трябва да се показва на всички снимки за да я има“, повиши на моменти тон капитанът. Освен това защитата му обяви, че е избегната още по-голяма трагедия с вземането на решение корабът да се насочи към плитчините.

Инцидентът с COSTA CONCORDIA и последващата операция за изтегляне и изваждане на лайнера се превърнаха в най-скъпите в историята. Две години и половина бяха необходими за изтегляне на кораба.

Въпреки наложената осъдителна присъда далеч не е сигурно дали Франческо Скетино ще я изтърпи. Тепърва неговата защита ще започне процедури по обжалване, които в Италия могат да продължат с години. 

Всичко по темата четете тук

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Катерите за брегова отбрана на Русия ще бъдат оборудвани с дистанционно управляем боен модул

През 2022 г. Русия ще започне серийно производство на корабен дистанционно контролиран боен модул "Нарвал", твърдят руски медии. "Бойният модул вече е преминал бойни

Стефан Янев: Нашата задача е да търсим възможности за развиване на способностите ни за търсене и спасяване

default „Успешно приключи вчера операцията по обезопасяване и спасяване на заседналия кораб VERA SU до брега на защитената местност Яйлата. Благодаря на всички, участвали в

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент