Започнаха изпитанията на новия катер на ДП „Пристанищна инфраструктура“ (снимки и видео)

kater dppi (1)
Нов катер ще извършва мониторинг и заснемане на състоянието на речното дъно. Съдът е собственост на ДП „Пристанищна инфраструктура“ и е закупен по проект БУЛРИС. Новият катер ще носи името на проекта, научи Maritime.bg.
kater dppi (3)
Моторният катер е строен в корабостроителница в Гърция, оборудван е със съвременна компютърна система и измервателна апаратура за извършване на наблюдение и заснемане състоянието на речното корито в българския участък на река Дунав.
kater dppi
Системата ще позволи обстойно изследване на дъното чрез многолъчев ехолот (multibeam echo-sounders), който дава комплексна картина на речното дъно, като освен данни за измерените дълбочини дава информация за динамиката на процесите и за различни обекти на повърхността на дъното от изкуствен и естествен произход, както и за редица други явления, оставащи непознати при предишни изследвания с конвенционални ехолоти, обясниха пред Maritime.bg от държавното предприятие.
kater dppi (4)
Многолъчевите ехолоти подпомагат изследвания, свързани с навигацията, хидротехническото строителство, поддържането на приста­нищните акватории, геоморфоложките и геоложки изследвания, търсенето и картирането на потънали обекти.

Плавателният съд и апаратурата са закупени по проект „Създаване на речна информационна система в българската част на река Дунав – БУЛРИС”. В момента катера е в процес на регистрация в ИА „Морска администрация”.

ДАННИ ЗА КОРАБА
Класификационна организация INSB, призната от флаговата администрация на Гърция
Клас на кораба Малък кораб – стоманена конструкция
Район на плаване Вътрешни водни пътища – зона 3
Корабостроител Spanopoulis group , Гърция
Дължина (максимална)·Ширина·Височина на бордаСредно ГазенеМеждуребрено разстояние 13.00 м.4.30 м.2.00 м.1.10 м.0.50 м.
Водоизместване 30.1 т.
Тип на главния двигател – 2 бр. Дизелов, DOOSAN – L136 TI, с водно охлаждане, макс. обороти – 2200 об/мин.
Силова уредба Два винта с диаметър 75 см.
Специфичен разход на гориво 60 л. за час  при 1500 об/мин.
Скорост при 100% мощност 17.8 км/ч
Мощност на гл. Двигател 169 кW
Палубно/ специализирано оборудване Едно-палубен, надстройка в която са поместени щурманското място за управление на катера и специализирана апаратура за работа с многолъчевия ехолот, машинно отделение – под гл.палуба с два странични входа, навигационно и комуникационно оборудване, съгласно изискванията на ИАМА за този вид кораби
Екипаж Капитан, моряк-моторист, оператор на ехолот

Снимки и видео: ДППИ, БУЛРИС

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Катерите за брегова отбрана на Русия ще бъдат оборудвани с дистанционно управляем боен модул

През 2022 г. Русия ще започне серийно производство на корабен дистанционно контролиран боен модул "Нарвал", твърдят руски медии. "Бойният модул вече е преминал бойни

Стефан Янев: Нашата задача е да търсим възможности за развиване на способностите ни за търсене и спасяване

default „Успешно приключи вчера операцията по обезопасяване и спасяване на заседналия кораб VERA SU до брега на защитената местност Яйлата. Благодаря на всички, участвали в

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент