Нов катер ще извършва мониторинг и заснемане на състоянието на речното дъно. Съдът е собственост на ДП „Пристанищна инфраструктура“ и е закупен по проект БУЛРИС. Новият катер ще носи името на проекта, научи Maritime.bg.
Моторният катер е строен в корабостроителница в Гърция, оборудван е със съвременна компютърна система и измервателна апаратура за извършване на наблюдение и заснемане състоянието на речното корито в българския участък на река Дунав.
Системата ще позволи обстойно изследване на дъното чрез многолъчев ехолот (multibeam echo-sounders), който дава комплексна картина на речното дъно, като освен данни за измерените дълбочини дава информация за динамиката на процесите и за различни обекти на повърхността на дъното от изкуствен и естествен произход, както и за редица други явления, оставащи непознати при предишни изследвания с конвенционални ехолоти, обясниха пред Maritime.bg от държавното предприятие.
Многолъчевите ехолоти подпомагат изследвания, свързани с навигацията, хидротехническото строителство, поддържането на пристанищните акватории, геоморфоложките и геоложки изследвания, търсенето и картирането на потънали обекти.
Плавателният съд и апаратурата са закупени по проект „Създаване на речна информационна система в българската част на река Дунав – БУЛРИС”. В момента катера е в процес на регистрация в ИА „Морска администрация”.
ДАННИ ЗА КОРАБА | |
Класификационна организация | INSB, призната от флаговата администрация на Гърция |
Клас на кораба | Малък кораб – стоманена конструкция |
Район на плаване | Вътрешни водни пътища – зона 3 |
Корабостроител | Spanopoulis group , Гърция |
Дължина (максимална)·Ширина·Височина на бордаСредно ГазенеМеждуребрено разстояние | 13.00 м.4.30 м.2.00 м.1.10 м.0.50 м. |
Водоизместване | 30.1 т. |
Тип на главния двигател – 2 бр. | Дизелов, DOOSAN – L136 TI, с водно охлаждане, макс. обороти – 2200 об/мин. |
Силова уредба | Два винта с диаметър 75 см. |
Специфичен разход на гориво | 60 л. за час при 1500 об/мин. |
Скорост при 100% мощност | 17.8 км/ч |
Мощност на гл. Двигател | 169 кW |
Палубно/ специализирано оборудване | Едно-палубен, надстройка в която са поместени щурманското място за управление на катера и специализирана апаратура за работа с многолъчевия ехолот, машинно отделение – под гл.палуба с два странични входа, навигационно и комуникационно оборудване, съгласно изискванията на ИАМА за този вид кораби |
Екипаж | Капитан, моряк-моторист, оператор на ехолот |
Снимки и видео: ДППИ, БУЛРИС
Maritime.bg – Курс