До три години се очаква да бъде построен контейнеровоз с капацитет 22 000 TEU, а следващият очакван стандарт са кораби за превоз на 24 000 TEU. Това предвиждат анализаторите на “Алианц” в свой доклад. Преди да се появят нови гиганти обаче има много проблеми за решаване. Те са от разнороден характер, но като цяло са свързани с броя на пристанищата, които могат да обслужват кораби с подобни размери.
Maritime.bg припомня, че в друг доклад анализаторите на Drewry изтъкнаха нуждата от революция при обработката на контейнери в пристанищата. Увеличението на пристанищната производителност не съвпада с нарастване размерите на корабите, което води до увеличен престой за обработка в портовете, отбелязват анализаторите (вижте анализа на Drewry).
“Алианц” представиха в инфографика увеличението на размера на контейнеровозите през последните 50 години. През 1968 г. най-големият съд е превозвал едва 1530 TEU. Днешните гиганти пък приемат над 19 000 TEU. В своя анализ за опасностите пред морската индустрия, “Алианц” отбелязва, че за миналата година са потънали или изведени от експлоатация след инцидент само 4 контейнеровоза (вижте анализа на Алианц).
Инфографика:
Maritime.bg – Свят