Контейнеровоз с капацитет 22 хил. TEU до 3 години

msc-oscar

До три години се очаква да бъде построен контейнеровоз с капацитет 22 000 TEU, а следващият очакван стандарт са кораби за превоз на 24 000 TEU. Това предвиждат анализаторите на „Алианц“ в свой доклад. Преди да се появят нови гиганти обаче има много проблеми за решаване. Те са от разнороден характер, но като цяло са свързани с броя на пристанищата, които могат да обслужват кораби с подобни размери.

Maritime.bg припомня, че в друг доклад анализаторите на Drewry изтъкнаха нуждата от революция при обработката на контейнери в пристанищата. Увеличението на пристанищната производителност не съвпада с нарастване размерите на корабите, което води до увеличен престой за обработка в портовете, отбелязват анализаторите (вижте анализа на Drewry).

„Алианц“ представиха в инфографика увеличението на размера на контейнеровозите през последните 50 години. През 1968 г. най-големият съд е превозвал едва 1530 TEU. Днешните гиганти пък приемат над 19 000 TEU. В своя анализ за опасностите пред морската индустрия,  „Алианц“ отбелязва, че за миналата година са потънали или изведени от експлоатация след инцидент само 4 контейнеровоза (вижте анализа на Алианц).

Инфографика:
allianz-konteinerovozi
Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Чилийски военен кораб ще транспортира полярниците до базата „Св. Климент Охридски“

Първата група от 15 души полярници от юбилейната 30-а българска антарктическа експедиция, след десетдневна карантина в чилийското пристанище Пунта Аренас, вече са на борда на

Южният океан е маховикът на климатичната система, все още поглъща огромни количества въглероден диоксид

Южният океан все още усилено абсорбира големи количества въглероден диоксид, отделян от изгарянето на изкопаеми горива, показва проучване, базирано на въздушни наблюдения.

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент