Бизнесът иска канал Варна – Русе

Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна

Полза от плавателен канал между Варна и Русе ще има за бизнеса в града ни. Това каза председателят на Варненската търговско-индустриална камара Иван Табаков, цитиран от в-к Черно море.

Положително становище за съоръжението бе дадено и по време на съвместното заседание на Регионалния съвет за развитие на Североизточния район към областния управител на Варна, добави Табаков. Според него и другите области, през които предстои да минава каналът, са били положително настроени към проекта.

Подобен канал ще бъде от полза и за бизнесмените, които се занимават със земеделие в Добруджа. Смятам, че част от водите на канала могат да се ползват за напояване на обработваемите площи, смята Иван Табаков.

Той е на мнение, че проектът за канала е напълно реалистичен, стига да се намерят необходимите средства. Чувам, че бизнесът в Констанца не би се включил в ползването на съоръжението, не знам защо, разкри Табаков.

Не искам да си казвам името, за да не ме обвинят отново, че съм черната овца, но този канал между Варна и Русе е една измислица, балон, каза пред „Черно море“ варненски бизнесмен.

Вместо да се хвърлят милиони за такива канали, нека парите отидат при бизнеса по някакъв начин, например през Насърчителна банка, или да се направи магистрала до Русе, а не да минават товарните коли из дупките, да се трошат и да носят само загуби на бизнесмените, допълни предприемачът.

Припомняме, че идеи за подобен канал съществуват още от османско време. Проучвания обаче започват едва през 1968 г. Тогава архитект Марко Стоянов пръв изготвя с екип урбанистичната хипотеза на въображаемото трасе на канала по поречието на реките Провадийска, Камчия, Врана и Русенски Лом.

Екипът, който изготвя проекта, планира освен за транспорт каналът да се използва за напояване и промишлено водоснабдяване на Североизтока. Изготвени са няколко проектоварианта на бъдещото транспортно трасе. До момента обаче няма нищо конкретно по въпроса.

 

Последни новини

Последни новини

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент