Драстично е намаляла ефективността на новите кораби

The Papeete waterfront.
Ефективността на новите кораби е намаляла средно с около 10% от 1990 година насам, установява ново проучване, което подновява призивите за по-строго регулиране на стандартите за ефективност.

До 2020 година плавателните съдове ще бъдат върнати на нивата от 1990 година, се казва в изследването на неправителствената организация Seas at Risk. Организацията твърди, че нямат никаква почва твърденията, че корабоплаването е по-ефективно от това преди 20 и повече години. Влиянието над околната среда е намалено, но това не подобрява ефективността – нещо, което твърдят в момента големите шипингови компании.

Проучването анализира проектирането на нови кораби, построени през последните 50 години, с помощта на осреднени стойности на ефективността. Строените през 70-те години кораби са с изключително ниски показатели. Те са се увеличили значително през 80-те години, като сред стимулите тогава са ниските цени на горивата.

Оптималните нива на ефективността са достигнати през 90-те години. През последните 10 години обаче се влошават, според Seas at Risk. Най-добре проектираните бълкери са строени около 1990 г. и са с 14% по-ефективни от новостроящите се днес.

Seas at Risk сочат за най-ефективни строените през 1988 година танкери.

Според организацията пропастта в ефективността при контейнеровозите е най-голяма. Строените през 1985 г. са с 25% по-ефективни от тези строени през 2013 г.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Министър Алексиев прие от името на България председателството на ТРАСЕКА

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев прие от името на България, председателството на Междуправителствената комисия ТРАСЕКА за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент