HRAS: Морската трудова конвенция е тотален мит

Дава се фалшиво чувство за сигурност на моряците

koraboplavane

Морската трудова конвенция (MLC 2006) е тотален мит. Това твърди организацията „Човешки права на море“ (HRAS) в съобщение до медиите, което получи Maritime.bg. Неправителствената организация стартира кампания, с която цели привличане на вниманието над Морската трудова конвенция и факта, че тя не е достатъчна за абсолютната сигурност на морските лица. Застъпническата кампания трябва да повдигне въпросите свързани с правата на работещите в морската и риболовната индустрии и действията на регулиращите ги организации за да се осигурят те, коментират от HRAS. „Припознатият преди 12 месеца термин „човешки права на море“ няма никаква стойност“, подчертава основателят на морското НПО Дейвид Хамънд.

Организацията подчертава, че Морската трудова конвенция дава фалшиво чувство за сигурност на моряците, тъй като е налице неправилното й тълкуване от страна на професионалните организации и властимащите в сектора.

HRAS призовава за открита и всеобща дискусия за включването и прилагането на правата на човека като съставна част от стратегическите планове на Международната морска организация в подкрепа на отделните държави, корабособствениците, морския и риболовен сектор.

„Няма никаква причина това да не бъде направено. Необходим е нов стратегически подход към корпоративното включване на основните човешки права на море, което сега се смята за токсичен въпрос, който може да отвори „кутията на Пандора“. Международната морска общност трябва да се задейства незабавно в тази посока“, подчертават от организацията.

Maritime.bg припомня, че през 2013 година в сила влезе Морската трудова конвенция (MLC 2006). Според Международната организация на труда (МОТ) това е един от най-значимите актове, които ще окажат пряко влияние върху работата на море. Общо 47 страни ратифицираха акта при влизането му в сила. Моряците в тези страни са над 50% от всички трудещи се на море по света. Три четвърти от световния тонаж попада в обхвата на конвенцията. За повече от 1,5 млн. моряци по света MLC 2006 поставя минимални стандарти за работа. Освен това конвенцията ще допринесе за нормалното развитие на конкуренцията между шипинговите компании, смятат от МОТ.

Maritime.bg припомня, че през миналата година общо 113 кораба бяха задържани по конвенцията в пристанища на страни-членки по Парижкия меморандум. Данните сочат, че това са 17,4% от всички арестувани съдове, които са 649. В световен мащаб най-честа причина за арест е било неплащането на заплати на морските лица. У нас през миналата година бяха задържани 10 кораба по конвенцията.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент