„Пламенно“ обединение на най-големите салвидж компании

salvage

Две от най-големите в света салвидж компании – Svitzer и Titan, ще се слеят в ново обединение под името – ARDENT (пламенен). Сливането между двете фирми трябва да стане факт от началото на следващия месец.

Svitzer Salvage е базирана в Нидерландия и е част от групата на A.P. Moller – Maersk. Titan Salvage е собственост на базираната във Флорида (САЩ) Crowley Maritime Corporation. Двете компании са с еднакъв предмет на дейност, като последната бе ангажирана с операцията по изтегляне и изваждане на заседналия лайнер COSTA CONCORDIA, която бе определена за най-сложната и скъпа в света.

Новото обединение, под бранда ARDENT, ще е изцяло нова фирма, която ще се управлява от Питър Пиетка, който е бивш изпълнителен директор на Svitzer. Новото обединение ще осигури една изключително нова услуга за сектора, а в компанията ще работят най-добрите специалисти в света. Сливането на двата гиганта осигурява на практика най-голямата в света мрежа от специализирани съдове за подобни операции.

Новата компания ще бъде базирана в Хюстън, Тексас, ще има оперативни офиси в Нидерландия, Великобритания и Сингапур, както и представителства в Австралия, Бразилия, Южна Корея, Гърция и Южна Африка.

Maritime.bg припомня, че в края на миналата година за първи път се заговори за обединението на двата гиганта. По време на дискусията Lloyd’s Open Form, стана ясно, че много от компаниите в салвидж сектора изпитват изключителни затруднения при инвестициите и поддържането на материално-техническата си база. Основна причина е намалелият брой инциденти и силната конкуренция в този сектор на индустрията.

Информацията сливането на двете компании изправя пред сериозно изпитание основните им конкуренти. Сред тях са компании като Tsavliris Salvage, наскоро придобитата от Boskalis Group, холандска фирма Smit и новопоявилият се гръцки играч на пазара Five Oceans Salvage.

| Още по темата:
| Titan Salvage и Svitzer вероятно ще се обединят

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент