Как се разширява контейнеровоз (снимки)

MSC GENEVA стана първият в света разширен контейнеровоз. Плаващият под флага на Португалия кораб вече е с капацитет 6,300 TEU, съобщиха от немската компания Reederei NSB. Преди разширяването, съдът е превозвал максимално 4,860 TEU.

Целият процес е извършен в китайската корабостроителница Huarun Dadong, в която за подобен ъпгрейд ще влязат още два кораба на немската Reederei NSB. Компанията съобщи, че сложното инженерно начинание е спомогнало за 20-процентно увеличение на капацитета, а индекс EEDI на съда е като на новопостроен.

Резултатът, според Reederei NSB, е повече товар при по-голяма стабилност и запазване на оперативните разходи.

В прессъобщението на немската компания, което получи Maritime.bg, се посочва още и фактът, че покупката на стар кораб и включването му в подобна програма осигурява доста по-бърза реализация на инвестицията, вместо поръчката за ново строителство. Според фирмата конверсията е отнела 4 месеца, а натрупаният опит в пилотния проект с MSC GENEVA ще съкрати процеса при останалите кораби.

„Иновацията ни се базира на това, че разрезът се извършва в зони, които са слабо натоварени. Осигуряваме както увеличаване на капацитета, така и напречната стабилност“, коментира Луц Мюлер от фирма Technolog engineering, която е била ангажирана с анализа за осъществимост на идеята. „В допълнение – емисиите на тон/товар са намалени. Освен това – този процес дава втори живот на един кораб, вместо да бъде нарязан, което също е по-природощадящ процес“, коментира още Милер.

Контейнеровозите BUXHAI и MSC CAROUGE са следващите кораби, които ще бъдат разширени. „Кандидатите вече са много. Смятаме, че тази пазарна ниша има нов потенциал“, коментира Божидар Петрович от Technolog engineering. Проектът е осъществен под надзора на DNV GL.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент