Кметът на Сиатъл не иска Shell в пристанището на града

shell-arcticShell използва пристанището в Сиатъл в качеството на своя база за някои свои кораби, които ще бъдат използвани за операции в Арктика. Сиатъл вече бе стартова площадка за Shell в миналото (по време на усвояването на нефтените кладенци в Аляска), но новите общински власти, които се придържат към „зелените“ възгледи, заеха доста строга позиция по отношение на Shell.

Вдъхновените от предишните победи екологични групи успяха да получат политическа власт, която да използват против арктическата програма на Shell. Естествено, голяма част от решенията се вземат на федерално ниво, но подкрепата на кметството може да бъде също толкова важна. Градските регулатори стигнаха до извода, че нефтената компания трябва да получи отделно разрешение за поместване на оборудване за сондиране в порта на Сиатъл. Кметът на града Ед Мюрей приветства това решение, призовавайки за прекратяване обработката на нефт през пристанището.

„Това е възможност, мисля, за пристанището и за всички нас, да направим смелото заявление за това как нефтените компании дават своя принос за изменянето на климата, разливите на нефт и други екологични катастрофи“, каза Мюрей. „Време е да обърнем страницата. Такива неща като нефтени и въглищни влакове и нефтени сонди отиват в миналото. Сега е времето за това да се съсредоточим върху икономиката на бъдещето“.

Но местният представител на Shell – компанията Foss Maritime – настоява за това, че действащото разрешение е достатъчно, за да могат корабите на Shell да ползват пристанището…

„Действията на кмета предизвикват сериозни опасения по повод неговата заявена привързаност към обезпечаването на процъфтяващото морско общество на Сиатъл. Коментарите могат да постави под заплаха търговските отношения между нашите местни предприятия и порт Сиатъл, действията на кмета предизвикват сериозни съмнения за бъдещето на работата ни“, се казва в съобщение на Foss Maritime.

Засега не е ясно как ще се развие по-нататък ситуацията. Възможно е случаят да стане причина Shell да не успее да развие арктическата си програма, тъй като водите са свободни от лед само в кратък прозорец през летните месеци.

От Shell казват, че внимателно изучават ситуацията. Освен това не е много ясно как Shell ще реши проблема с разрешението за работа в Арктика, дори кмета на Сиатъл да отстъпи. Компанията както преди трябва да получи разрешително от вътрешното министерство на САЩ за реализация на своите планове за сондажи в Чукотско море. Според някои коментари на чиновници в последно време всичко може да се окаже не чак толкова просто.

Регулаторите могат да засилят исканията си към стандарта за безопасност на Shell и други компании. Въпреки това необходимите документи могат да бъдат получени в близките няколко седмици.

Но все пак предстоят трудни решения на ниво мениджмънта на Shell, тъй като пазарната обстановка не е много благоприятна. Ръководството трябва да приеме решение за това ще прави ли или не високи разходи и рисковете от сондиране през тази година, отчитайки новото направление за развитие след покупката на BG Group.

Производството на LNG засега е по-перспективно направление, но ако бъдат потвърдени големите запаси на нефт в Чукотско море, които биха могли да обезпечат устойчив дългосрочен добив, това може да промени стратегията на Shell. Компанията похарчи 5 милиарда долара по време на последния си неуспешен опит да намери нефт в Аляска, но в Shell вярват, че в региона има огромни неоткрити запаси.

Въпреки срива на цените на нефта почти до 50 долара за барел, операторите са готови да възобновят работата по проучване в арктически води. По оценка на анализаторите от агенция Wood Mackenzie, в този регион, който принадлежи на Русия, Норвегия, Гренландия и Канада, може да има до 166 милиарда барела нефт.

Планът на Shell в Чукотско море може да включва използването на две платформи, които да дадат възможност да се добиват около 400 хиляди барела дневно, което приблизително съставлява половината текущ добив на нефт на Великобритания в Северно море. Усвояването на запасите на нефт и газ в Арктика се явяват много важни, защото може да удовлетворят световните нужди от енергия след 2040 година.

По ФБР.bg Vesti.ru

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за бизнеса в условията на тежка икономическа криза и редица фирми
Прочетете

Пътнически кораб удари айсберг край Аляска

Плаващият под флага на Бахамските острови пътнически кораб NORWEGIAN SUN (IMO: 9218131) е прекратил 9-дневен круиз, след като удря айсберг край бреговете на Аляска, съобщи телевизия ABC. Компанията-оператор на кораба потвърждава за
Прочетете

Кораб Azov Concord, който напусна Мариупол, пристигна в Турция

Корабът за генерални товари AZOV CONCORD (IMO: 9387748), който напусна пристанище Мариупол, пристигна в Зонгулдак, сочи справка на Maritime.bg. Съдът се контролира от турска компания. По думите на капитана на кораба Иван Бабенков
Прочетете

Турция започна строителството на подводница

Турската компания от отбранителната индустрия STM обяви начало на строителството на нова подводница, проектирана изцяло в страната. Експерти определят проекта STM500 като "исторически" за южната ни съседка, отбелязвайки, че новата
Прочетете

54 години Морска гара – Варна

Преди 54 години официално е открита Морска гара - Варна. Строителството на сградата е започнало през 1966 година и е завършено две години по-късно. Морска гара е определяна като уникално съоръжение за приемане потока пасажери. В
Прочетете

COSCO пусна блок-влак от пристанище Триест до Словакия

Нов железопътен маршрут от "Китайско-европейския сухопътен мост" започна работа този понеделник. Той се обслужва от китайската компания COSCO SHIPPING и е между италианското пристанище Триест и Велене, Словения, където се намира
Прочетете

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще бъде назначен за генерален директор на Държавно предприятие
Прочетете

12 загинали и 260 ранени при инцидент на кораб в пристанище Акаба

Дванадесет души загинаха, а други 260 пострадаха, при инцидент на Пристанище Акаба, Йордания, съобщи местната държавна информационна агенция "Petra". Инцидентът е станал в понеделник на борда на плаващия под флага на Хонконг моторен
Прочетете

Кап. I ранг Петър Димитров е новият командир на Военноморска база – Варна

Днес, 27 юни 2022 г., капитан I ранг Петър Димитров прие длъжността командир на Военноморска база Варна, най-старото формирование от състава на Военноморските сили. Пред сградата на щаба на формированието се състоя военен ритуал за
Прочетете

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър Николай Събев прекрати днес дейността на структурите, които
Прочетете

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент