Приключи първата фаза на мащабния процес по нарязване на метален скрап на злополучния лайнер COSTA CONCORDIA. 9 месеца след като плавателния съд бе провлачен до Генуа, над 5 700 тона материали са премахнати.
Вътрешното оборудване и мебели са премахнати за да се осигури следващата стъпка на операцията.
Maritime.bg припомня, че корабът ще бъде нарязан от консорциум, в който 51% притежава Сайпем (Saipem). Останалите дялове са на Сан Джорджо дел Порто (San Giorgio del Porto).
Днес се очаква съдът да бъде провлачен до зона Superbacino, където да стане същинското нарязване. “Времето и състоянието на морето са ключов фактор за определяне на точната дата за буксировката”, коментират от консорциума.
COSTA CONCORDIA заседна през януари 2012 година край италианския остров Джилио. При инцидента загинаха 32 души.
Maritime.bg припомня, че през февруари т.г. италиански съд призна за виновен капитана за COSTA CONCORDIA Франческо Скетино. Съдът реши, че той трябва да лежи 16 години в затвор. Делото срещу него бе последното наказателно производство след трагедията. Италианският капитан бе обвинен за причиняването на смъртта на голям брой лица при корабокрушение и напускане на плавателния съд преди края на спасителната операция (още по темата тук).
Maritime.bg – Свят