Ръст на кораборемонта отчита ИХБ

DSC_0023Морският бизнес и машиностроенето са помогнали за леко повишаване на продажбите на „Индустриален холдинг България“. За първите три месеца на тази година компанията има 20.9 млн. лв. оборот, с 2.5% ръст спрямо същото време на миналата година, показва консолидираният отчет на групата. Заради липсата на приходи от положителна разлика при валутни курсове общите постъпления на холдинга са паднали с близо 6% и така нивото им е почти като това на продажбите. През първите три месеца на миналата година общите приходи са се вдигнали благодарение на 1.7 млн. лв. разлика от валутни курсове, но сега такъв положителен ефект липсва.

На минус

За сметка на това има натрупани доста отрицателни разлики (виж таблицата) от валутни обмени, които спадът на разходите по много от перата не може да компенсира. Според доклада причината са отчетените разлики от преоценка на банкови кредити на дружества. Така „ИХ България“ е приключил март с 5.1 млн. лв. загуба при 919 хил. лв. година по-рано. Разходите за материали и за външни услуги са намалели, което може да се дължи на две причини – натрупване на повече материали на склад или спад в цената им. Понякога свиването на парите за материали е белег за свиване и на дейността, но при „ИХ България“ не изглежда да има такъв проблем.

От холдинга отбелязват няколко причини за повишения оборот – повече продажби на универсални стругове и такива с цифрово управление, повече приходи от пристанищна дейност и от кораборемонт. Тези пера обхващат приблизително почти целия портфейл на „ИХ България“ – машиностроене, корабостроене, ремонт на плавателни съдове и пристанищна дейност. Корабостроенето продължава да страда от малкото поръчки заради кризата и вместо да изграждат нови кораби, компаниите от групата основно ремонтират. „ИХ България“ държи активите на бившата Варненска корабостроителница – сега „Булярд Корабостроителна индустрия“. В доклада от ръководството посочват, че от началото на годината има ръст в кораборемонта, а очакванията са той да продължи и в следващите месеци или поне да се запази на същото ниво. В момента се работи по два договора за строителство на секции към кораби, като се преговаря за поръчка за още четири. Ако бъдат подписани договорите, това ще осигури производството на корпуси до края на март следващата година, отбелязват от ръководството.

Повече товари

Увеличаване на товарите от зърнени храни има при „КРЗ Порт Бургас“, който експлоатира пристанищен терминал в едноименния град. Това е свързано с увеличената селскостопанска продукция в Южна и Югоизточна България, се казва още в доклада. Очаква се скоро да приключи и третият етап за изграждане на силози за съхранение на зърно и ново място за разтоварване на железопътен транспорт. Варненското пристанище „Одесос ПБМ“ обработва основно насипни товари, като плановете са след направените инвестиции да се търсят нови възможности за товарене и разтоварване на големи кораби.

„Сухопътният“ бизнес на холдинга – машиностроенето, сега се развива добре. През първото тримесечие е имало ръст на поръчките спрямо миналата година, предимно заради подобряването на западноевропейски пазари и Турция. Това е компенсирало рязкото падане на продажбите в Русия и Украйна.

Весела Николаева, в-к „Капитал Дейли

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент