Втори екипаж на фалирал гръцки корабен магнат „завърши“ във Варна

NAVAHO
NAVAHO

Втори екипаж на фалирал гръцки корабен магнат „завърши“ във Варна, научи Maritime.bg.

Става дума за моряците от кораб NAVAHO (IMO: 9118226), който се намира в кораборемонтно предприятие у нас. Мъжете на борда на плавателния съд са били изправени пред криза с липса на провизии, но възможният за тях по-неприятен сценарий се е разминал.

Не точно такава бе съдбата на 14-те украински моряци от кораб ASIAN DREAM, за които бе организирана спешна акция от варненския бизнес, неправителствени организации и Морска администрация, след като останаха без храна и вода.

Бълкер NAVAHO е построен през 1995 г. и е с дедуейт 17 409 т., дължина 143 м. и широчина 22 м., към момента в регистрите е посочено, че плава под флага на Бахамските острови.

ASIAN DREAM, снимка: Maritime.bg
ASIAN DREAM, снимка: Maritime.bg

Справка на Maritime.bg установи, че NAVAHO и ASIAN DREAM са били собственост на свързани дружества. Разплитането на възела от фирми от Шанхай до Атина в крайна сметка води до небезизвестния гръцки корабен магнат Бабис Зиогас.

Зиогас стана известен през 90-те години, след като гръмна „бомбата“ с базираната му в САЩ компания BULK OCEAN SERVICES, която при зрелищен фалит призна 140 млн. долара задължения. Оказва се, че свързани със Зиогас компании „гърмят“ за втори път, тъй като общо 11 техни кораба са арестувани, обявени за продан или са вече продадени от банки в различни точки на света. Най-вероятно подобна ще бъде развръзката и с двата кораба, които са у нас. Преди няколко години огромни искове срещу Зиогас заведе неговият близък приятел – магнатът Джордж Економу.

Другите в списъка

Бабис Зиогас, д-р (ляво)
Бабис Зиогас, д-р (ляво)

Последните два кораба, които са обявени за продан, за които е известна връзка с International Maritime Advisor (изписвана и като International Maritime Advisors & Management Corp., б.р.), Шанхай, Китай и  MFS Shipmanagement Corp., Атина, Гърция, са бълкерите KANISHKA и ASIAN PROSPERITY. KANISHKA (построен през 2005 г.) е обявен за продажба в Южна Корея на 28 юли. Две седмици по-рано за продажба е обявен и ASIAN PROSPERITY (построен през 2011 г.) в Гибралтар. Търгът обаче е отложен.

Капитанът, офицерите и останалите моряци на бълкер ALTAI (построен през 2000 г.) арестуват кораба в Кейп Таун на 24 април. Към техният иск са добавени вземанията на банка-кредитор. В първите дни на миналия месец е намерен купувач, който придобива плавателния съд за 2,1 млн. щ. долара. Според последното решение на Върховния съд на Южна Африка, което е издадено на 5 юни, става ясно, че банката-кредитор е Deutsche Bank Aktiengesellshaft Filiale Deutschlandgeschaft, а купувач – Janchart Shipping A/S, базирана в Дания. Всички искове на моряците са приети, дължимите им заплати са изплатени, става ясно още от решението на съда. Корабът вече плава под името JUDI и е единственият менажиран съд от базирана в Кипър фирма Eskema.

Същата банка се сочи и като кредитор на фалиралата шанхайска фирма за покупката на построения през 2011 г. бълкер DAXIA с дедуйет 56,800 т. През май транспортните власти в Малта съобщиха, че банката е арестувала кораба заради неплатени 66,9 млн. щ. долара.

Oще четири съда са задържани в различни точки на света. Всички са под мениджмънта на свързаните със Зиогас фирми. Кораби SIDER PINK (постр. 2006 г.) и XIAN (постр. 2011 г.) се намират в Гвинейския залив. SILA (постр. 2009 г.) е задържан в Пирея на 23 март. WRESTLER (постр. 2010 г.) се намира в Порт Сайд. За кораб ASIAN WIND (постр. 2011 г.) е известно, че се намира във Фрийпорт.

Освен NAVAHO във водите на Варненското езеро продължава да бъде кораб ASIAN DREAM. От Морска администрация коментираха пред Maritime.bg, че моряците са си получили заплатите, вече нямат проблеми с провизиите, а част от тях са репатрирани. В момента продължават да текат процедурите с кораба, очакват се действията на банката-кредитор, която вече е влязла във владение.

Екип, Maritime.bg

Всичко по темата с изоставения екипаж на ASIAN DREAM четете в специалната страница на Maritime.bg тук.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент