Появяват се критични участъци за корабоплаването по р. Дунав

korabi-dunavВ близката седмица ще остане трайно спадането на нивото на река Дунав в българския участък и това няма да е особено благоприятно за корабоплаването. Това каза за Радио „Фокус” – Шумен инж. Павлин Цонев, изп. дир. на АППД – Русе. Състоянието на фарватера се следи непрекъснато и се правят измервания, уточни той. Критични участъци започват да се наблюдават при водни нива под 200 см. Засега такъв се очертава при речен км. 567-568, в района на Белене, но се очаква в близките дни такива да се появят и на други места по реката.

С понижението на водния стоеж се образуват по-плитки места, ширината на фарватера се стеснява, габаритите на плавателния път намаляват, при което се налага корабите, които пътуват със състави да се разделят и да преминават с по един или два съда, обясни инж.Цонев. За единични кораби, появата на критични участъци по реката би ограничила само тяхното газене. Засега при Белене все още има дълбочина на водата около 2,5 м, но в близките два дни тенденцията е за спад, което вероятно ще наложи ограничение в ширината на фарватера и газенето.

„Това е повече притеснително за корабособствениците и тези, които използват водния път за транспорт. Нашето притеснение е, че до този момент не можем да окажем ефективна помощ, освен с измервания и обозначаването на корабоплавателния път, но когато габаритите на фарватера не могат да бъда променени и нашето притеснение се увеличава, тъй като не можем да отговорим на изискванията на превозвачите”, коментира инж.Цонев.

На този етап, няма големи притеснения за дунавското поречие в района на Силистра, по-критични места могат да се появят при остров Косуй и край Попина. „В момента кораб „Вит” прави измервания в района , подготвяме се за падането на водните стоежи, ако се наложи ще коригираме навигационната обстановка”, каза инж. Цонев. Той обясни, че след две добри за корабоплаването години, 2015 г. е започна с по- ниски нива, с по- малки водни количества, които протичат през реката и за летните периоди е нормално да се наблюдават по- ниски стоежи. „ Тази година река Дунав е с по-малки водни количества и най- вероятно ще има известни затруднения в корабоплаването”, каза инж. Цонев.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент