
Според източници на maritime.port.bg в МТИТС, екс-директорът на ДППИ Георги Георгиев е бил уволнен, заради водената от него политика. Става дума за позицията му по проекта за подобряване на корабоплаването по р. Дунав. Припомняме, че в МТИТС бе взето решение, този проект да бъде временно „закотвен“, като бе дадена светлина за изграждането на метрото в столицата. То се оказа национален приоритет, а решението даде бързи резултати. В момента корабоплаването по река Дунав е напълно блокирано, бизнесът търпи огромни загуби, редица са и българските компании, които вече обявяват несъстоятелност.
За подобряване на корабоплаването останаха едва 15 млн. евро, които ще са единствено за проучване и проектиране, докато другата част от осигурената сума, около 130 млн. лева – ще бъдат преразпределени. Най-голяма порция отива за метрото на софиянци – 70 млн. евро, с другите пари от МТИТС смятат да ремонтират гари – отново в София, но и в Пловдив. Едва с 5 млн. евро от парите, ще бъде реализиран проект на АППД, свързан с подобряване на навигационните системи за корабоплаването. Именно несъгласието на Георги Георгиев е довело до крайната мярка, облечена в познатото – „политическо решение“.
В началото на 2010г. беше договорено създаване на работна група между българската и румънската страна, която да работи по изпълнение на проекта за подобряване на корабоплаването по реката. Техническите цели на проекта включваха дейности по подобряване на фарватера в участъците от 530км до 520км и от 576км до 560км по река Дунав с цел осигуряване безопасността на международното корабоплаване. Дейностите по проекта трябваше да осигурят 3,50 м дълбочина при ниско корабоплавателно и регулационно ниво на реката, ширината на фарватера трябваше да достигне до 180 м, трябваше да се гарантира непрекъсната навигация дори през периоди на ниски водни стоежи и намаляване на времето за транзитирано преминаване през българо-румънския участък.
maritime.port.bg – България