Инвестираме разумно в транспортни решения за българските фирми
Да реализираш „американската” мечта в България по време на прехода към пазарна икономика не е нито лесно, нито бързо, но – възможно. Още с провеждането на първите демократични избори в България, Стоян Стоянов създава първата частна фирма за спедиция, транспорт и логистика – Ойрошпед АД. По това време пазарът е свободен от конкуренция и се оказва, че опитът в държавния до тогава спедитор, професионалните познания, силният предприемачески дух и апартамента в Младост, оборудван с телефон и факс, са достатъчни, за да се постави началото на един устойчив и прогресивно развиващ се бизнес. С появата на стотици конкуренти, с промяната на структурата на бизнеса, с отварянето на държавните граници, приоритетите и предизвикателствата сред първите частни предприемачи се променят.
Стоян Стоянов разказва за изминатия път, за правилата, за успехите и препятствията и затова какво е усещането да отпразнуваш с повече от 170 служители 25 годишния юбилей на фирма, започнала дейността си само с няколко човека персонал. „За да си успешен, трябва да си добър в това, което правиш. Ние сме спедитори. Наричат ни още архитекти на транспорта. Нашите задачи са да изберем най-подходящия вид транспорт, превозвач и условия за складиране на всеки вид товар, да комбинираме различни видове транспорти, така че да доставяме стоките от и до всяка точка на света. Освен това организираме товарене, претоварване, складиране на стоките, опаковане, обработка на документи, уреждаме митнически формалности и т.н. За да гарантираме успех в изпълнението на тези задачи създадохме силна задгранична мрежа от партньори, добра инфраструктурна мрежа за складиране и обработка на товари в България, софтуерна обезпеченост и обучен персонал. Това са основните направления, които ще развиваме и занапред.”
През последната една година Ойрошпед направи инвестиции в три нови инфраструктурни обекта – с. Слънчево (Варна), Бургас и Русе. Обектът в с. Слънчево се намира на 15 км от Варна в близост до автомагистрала Хемус . В района е изградена трайна пътна инфраструктура, електрическо захранване и централен водопровод. На терен с обща площ около 5000 кв. м. са разположени офисна част (300 кв.м.), склад с рампа, която дава възможност за едновременно разтоварване на всякакъв вид МПС – от контейнери и тежкотоварни автомобили до бусове и пикапи. Въведеният в експлоатация склад разполага с товарна рампа на кота 1.20 и с големи портални врати, позволяващи влизането на товарни превозни средства. Складовата сграда представлява масивна стоманобетонна конструкция, облечена с термопанели, с шлайфана бетонова настилка и автоматични секционни врати. Складовите помещения са разположени върху застроена площ от 720 кв.м. и са приспособени за разтоварване и обработка на контейнери, включително и митническо складиране. Площадката е оборудвана със светодиодно осветление (LED), СОТ, модерна система за пожароизвестяване и пожарогасене, видеонаблюдение и периметрова охрана. Дворът голям и удобен за маневриране.
В Бургас (Промишлена зона Север) започва изграждането на транспортно спедиционен терминал върху терен от 3000 кв.м. Теренът е разположен на 2 км от пристанище Бургас (БМФ порт) на крайезерен път – бъдещия околовръстен път, осъгуряващ бърза връзка между населените места на север и на юг от Бургас. Сградата ще бъде изградена от метална конструкция за складовите помещения и от стоманобетонна конструкция за офисните площи.
С тази инвестиция Ойрошпед цели да предостави още една транспортна алтернатива за местния бизнес – приемане, деконтейнизиране и преразпределяне за страната на вносните пратки, както и събиране и контейнизиране на пратки по износ за целия свят. Предвижда се и обособяване на митнически склад.
В близост до Дунав мост и речното пристанище на Русе, Ойрошпед закупи терен с площ около 40 000 кв.м., върху който са разположени масивни и сглобяеми промишлени стоманобетонни сгради. Инвестиционните намерения са за изграждане на мащабна логистична база в Северна България с площ от 12 670 кв. м., реконструкция на съществуващите складове (6000 кв.м.) и привеждането им в съответствие с изискванията за съхранение на семена и препарати за растителна защита. Обектът има стратегическо местоположение поради непосредствената близост до река Дунав, връзки с Румъния и другите страни от ЕС, Молдова, Украйна и Русия.
От години се експлоатират вече създадените терминали в София, Пловдив, Стара Загора и Лясковец, които служат за разпределителни хъбове и способстват развитието на куриерска мрежа на територията на България. Тази мрежа е от основно значение за започването и завършването на всеки транспорт за български клиенти. Ойрошпед е една от малкото спедиции със собствени бази, създадени именно за целите на спедицията, а от друга страна гъстата кореспондентска мрежа в Европа и света дава възможност на фирмата да организира всякакъв тип транспорт и логистика по въздух, суша и вода – вече 25 години.
Maritime.bg – България