Ро-ро терминалът в Русе вече е част от нова транспортна схема за машини като трактори, комбайни, камиони, строителна техника и други, която свързва България и Германия, съобщиха от дружеството “Пристанищен комплекс Русе”.
Новата ро-ро линия е между Русе и Пасау. Вече е разтоварен първият двукорпусен кораб. Фирмата оператор подготвя ро-ро линията да има по два курса на месец.
От юли 2014 г. започна успешно работа контейнерна линия от Русе до Куртичи (Румъния). В началото на 2015 г. заработи линията за превоз на трейлери/ремаркета/ с железопътен транспорт до и от Германия.
Този пилотен за страната ни проект се основава на принципа на интермодалния транспорт, свързващ железопътен и сухопътен транспорт. По направлението седмично се превозват 68 трейлера от и за Германия. През април 2015 г. портът привлече още една контейнерна линия от и до Сърбия. Така ро-ро терминалът направи пристанище Русе-изток да е лидер в обработката на мултимодални товарни единици, твърдят от пристанищния комплекс.
За първото полугодие на 2015 г. в рамките на “Пристанищен комплекс – Русе” ЕАД са обработени 27,1 хил. тона трейлери и 7,1 хил. тона контейнери. В пристанищния комплекс отчитат, че за първото полугодие на 2015 г. са обработени 355 хил. физ. тона товари, което е с 30 хил. тона повече в сравнения със същия период на 2014 г. или ръст от 9 на сто.
Maritime.bg – България