Трите най-големи южнокорейски корабостроителници отбелязват сериозни загуби за първото полугодие. Hyundai Heavy Industries (HHI), Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) и Samsung Heavy Industries (SHI) започват втората половина на годината с намаляващи обеми на поръчките за строителство на нови плавателни съдове.
Загубите на най-големия корабостроител в света – HHI, са за над 209 млн. щ. долара. Това е близо 3 пъти по-малко от отчетената нетна загуба за същия период на миналата година. През тази година HHI съкращава лошия резултат, благодарение на драстичните съкращения на разходите и оптимизиране на работните процеси.
DSME отчита загуба в рамките на 2,1 млрд. щ. долара, което доведе до срив на акциите на гигатна с около 30%. Въпреки това, през последните седмици се наблюдава частично възстановяване, което е свързано със сериозното преструктуриране на компанията и нейните подразделения. Maritime.bg припомя, че компанията обяви излизането си от най-голямата румънска корабостроителница – тази в Мангалия. Най-големият инвеститор в Daewoo – Корейската банка за развитие, съобщи че на фирмата ще се наложи да излезе и от още няколко чуждестранни инвестиции. Междувременно стана ясно, че в опит да спаси положението с цените на акциите на Daewoo, банката е откупила ценни книжа за 863,4 млн. щ. долара.
Samsung обяви загуби в размер на 1,3 млрд. щ. долара. Това значително надвишава очакванията на много експерти, които коментираха по-рано през годината, че фирмата е започнала да се стабилизира. Някои анализатори дори твърдяха, че Samsung ще отчете сериозна печалба.
Основната причина за главоломния срив на корабостроителниците в Южна Корея, са цените за ново строителство и срива при поръчките на офшорни съдове и съоръжения. Ефектът от срива на цените на петрола, който доведе много компании от офшорната индустрия до близки до фалит нива, се пренесе ударно и върху лидерите в световното корабостроене.
Maritime.bg – Свят