Пристанище Русе се превръща в транспортен център за интермодални превози. От февруари спедиторската компания Schenker, автомобилният превозвач ПИМК и пристанище Русе-изток превозват в блок влакове ремаркета на тирове (трейлери) до Нюрнберг.
Започната като тестова, обяснява шефът на порта Петър Драгошинов, товарооборотът по линията се е увеличил над 10 пъти. Възможността за превоз е за 68 ремаркета.
Линията е 1 път седмично. Влакът е на Schenker, а превозите се осигуряват от автомобилната фирма. Логистичната компания пък вози с втори блок влак контейнери от Русе до Куртич, Северозападната част на Румъния.
Третата линия е превоз на 20-футови контейнери с кораб от Русе до Нови Сад. От октомври са започнали 2 пъти в месеца и ро-ро превози от Русе до Пасау, пише 24 часа. С катамаран се превозват селскостопанска и строителна техника и други машини.
Шефът на пристанището казва, че се обмисля догодина да се пусне още един блок влак към Западна Европа, с който да могат да се превозват както контейнери, така и ремаркета. Драгошинов смята, че още не е разработено направлението Север-Юг към Полша и оттам към прибалтийските републики.
Maritime.bg припомня, че от месец юли миналата година действа регулярна контейнерна линия по направлението Русе – Куртичи (Румъния). Контейнерите се превозват комбинирано с воден и железопътен транспорт. За периода юли – декември 2014 г., отчетените товари по това направление са близо 4 хил. тона.
За миналата година „Пристанищен комплекс Русе“ ЕАД отчита печалба в размер на 1,2 млн. лв. и 670 хил. тона обработени товари. Ръстът на печалбата е двоен спрямо 2013 г. Предвидените инвестиции за тази година на дружеството за закупуване на нови машини и съоръжения и рехабилитация на пристанищна инфраструктура са в размер на 1 млн. лева.
Maritime.bg – България