Подкрепа за модернизацията на корабните режища в Аланг, Индия ще осигури датският гигант Maersk.
Целта на корпорацията е режищата да отговарят на високите корпоративни стандарти, които следват датчаните, с което ще се осигури намаляване на разходите при извеждане от експлоатация на кораби, собственост на Maersk.
От компанията коментират, че настоящите разходи за рециклиране са твърде високи и достигат средно до 2 млн. щ. долара за кораб.
През последните десетилетия плажовете край Аланг се превърнаха в последна точка за извежданите от експлоатация съдове, но все още условията, при които работят хиляди индийци, са доста под стандартите и изискванията на международните регулации.
768 кораба са били нарязани през миналата година, 74% от тях – 469, са нарязани на режища в Индия, Пакистан и Бангладеш.
Maersk отчитат, че само няколко режища в целия свят отговарят на всички изисквания по опазване на околната среда и безопасността на труда. В момента едва четири са сертифицираните режища в Аланг, според изискванията на IMO и конвенцията от Хонконг.
Работна група на Maersk е посетила някои от обновените режища в Индия, като са постигнати споразумения за развитието им. Идеята на Maersk е да се създаде обединение между водещи компании в шипинга, които да подкрепят развиващите се режища в Аланг.
Сред мерките, които Maersk ще предприеме, е и подкрепа на местни болнични заведения.
Засега от компанията не са уточнили финансовите параметри на бъдещите дейности в индийските корабни режища, но подчертават, че през следващите години техни кораби ще бъдат извеждани от експлоатация само в сертифицирани предприятия.
Maritime.bg – Свят