Две години мъдрят защо потъна кораб Elland

DSCF31931Преди повече от две години, в началото на февруари 2014 г., във водите край Дуранкулак потъна кораб ELLAND, плаващ под флага на Сейнт Китс и Невис. Незабавната реакция на ИА „Морска администрация“ и Гранична полиция бе основна причина за спасяването на целия екипаж на кораба.

Maritime.bg припомня, че след аварията на машината, корабът получи крен на ляв борд, екипажът опита да го изравни, но рязко се увеличи до 25-30 градуса на десен борд. Именно тогава капитанът разпореди корабът да бъде напуснат. Екипажът на плавателния съд се евакуира на спасителна лодка и два плота. Моряците бяха изтеглени на борда на преминаващия M.IZMIR (IMO: 9008079), а от неговия борд по-късно бяха прехвърлени на спасителния катер.

През 2006 година в България започна да действа Специализираното звено за разследване на произшествия в морските пространства (СЗРПМП), създадено на основание на резолюция на Международната Морска Организация (IMO), регламент на ЕС и Кодекса за търговско корабоплаване (КТК).

Именно СЗРПМП отговаря за установяване причините, довели до инциденти на море у нас. Справка на Maritime.bg установи, че разследващите работят по разпоредбите на специална наредба, а неин член гласи дословно: „В срок от 12 месеца от датата на произшествието специализираното звено изготвя окончателен доклад за произшествието, включително неговите заключения и препоръки, когато има такива. В случай че не е възможно да се изготви окончателен доклад в рамките на този срок, специализираното звено изготвя междинен доклад“.

Видимо и с просто око от сайта на МТИТС става ясно, че последният публикуван-обнародван доклад на разследващите, е от сблъскването между LADY GUL и ST. CATRIEN, което стана в Черно море на 7 март 2013 г.

DSCF31921
Какво точно са разследвали през последните 3 години от звеното не става ясно, тъй като няма нито междинни, нито окончателни доклади за произшествия през това време, включително никаква информация за причините, довели до потъването на ELLAND.

Maritime.bg изпрати въпроси до тримата обявени разследващи в сайта  на министерството, но не бе получен никакъв отговор от тях. 

Всичко по темата ELLAND вижте тук (снимки и видео)

ELLAND
е построен е през 1988 година. Има дедуейт 2864 t. Съдът е дълъг 87,6 и широк 11,4 m., преди потъването е транспортирал дървени плоскости от Констанца, Румъния към пристанище в Турция. Съдът плаваше под флага на Сейнт Китс и Невис. Мениджър – Bora Denizcilik (Турция).

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Морската индустрия търси изкуствен интелект

Близо 1 млрд. долара ще инвестира морската индустрия в търсене на решения с изкуствен интелект (AI), става ясно от изследване на Lloyd's Register и Thetius. Секторът ще инвестира все повече до 2027 г., когато се очаква да бъдат
Прочетете

Над 450 хил. тона зърнени товари са изнесени през украинските пристанища

Над 50 чуждестранни плавателни съда, плаващи под флаговете на 14 държави, остават блокирани в шест украински пристанища - Херсон, Николаев, Черноморск, Одеса, Очаков и Южний. Това съобщи Михаил Мизинцев, началник на руския Национален
Прочетете

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната има болници в Южна Африка, Намибия, Швейцария и Обединените
Прочетете

Планират финансови субсидии за моряци от Украйна

Предоставянето на финансови субсидии на украински моряци се разглежда като възможност от неправителствени организации от морската индустрия. Фонда за международна помощ за моряци (SIRF) проведе проучване за нуждите на моряците,
Прочетете

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в…

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция "Речен надзор - Русе" към агенция "Морска администрация" Иван
Прочетете

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес асосиейшън). Британският клон на екологичната
Прочетете

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите…

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло Гавраилов. Снимка: Пристанище Варна Изправен съм пред
Прочетете

Варна върху карти на Хуан Мартинес от 1570, 1572, 1582 и 1583 година

Хуан Мартинес (Joan Martines), е картограф, живял и работил в Месина (остров Сицилия) през 1556-1587 г. Умира в Неапол през 1591 г. Произходът му е неясен – испански, майоркански, каталански (най-вероятно родителите му са покръстени
Прочетете

Седма година бреговите центрове на ДППИ следят корабния трафик

На днешния ден преди 7 години е открит Бреговия център за управление на трафика и информационно обслужване на корабоплаването – Варна. Разположен в Аспарухов парк и по-известен сред местните като наклонената кула, центърът отговаря за
Прочетете

Феерия на ветрилата за празника на Варна

Фондация „Кор Кароли" и Яхт клуб „Капитан Георги Георгиев – Порт Варна“ канят всички варненци и гости на града на 15 август да се насладят на красотата на ветрилата във варненския залив. 44 лодки, които са част от 22-рата регата
Прочетете

Последни новини

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите складови стопанства

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент