Фериботен комплекс – Варна преминава към активите на ДП „Пристанищна инфраструктура“

feriboten-komplex-varnaДългоочакваният цялостен ремонт на втория подемно-преходен мост е заложен за тази година в новата инвестиционна програма, твърди Румен Арабаджиев, директор на териториално поделение „Пристанище Варна “ към ДП „Пристанищна инфраструктура“.

Окончателно е прехвърлена по-голяма част от собствеността на Фериботния комплекс към активите на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). По този начин са преодолени всички бариери, които досега спъваха извършването на важни рехабилитационни дейности, пише в-к Черно море. Прехвърлени са най-важните обекти: двата подемно-преходни моста, бреговите морски устои, сградният фонд на комплекса с изключение на цеха за смяна на талигите, който единствен засега остава към ИК „Железопътна инфраструктура“. Но идеята е скоро и той да премине към нас, заяви Румен Арабаджиев. По неговите думи още тази година ще бъде извършена пълната рехабилитация на подемно-преходен мост.

Сагата с проточилия се с години ремонт на първия мост от страна на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), който най-после бе извършен през 2008 г. и струваше 550 000 лв. На финала обаче се оказа, че той не може да приема малките фериботи, които обслужват линията Варна – Кавказ. Причината е в допуснато разминаване в междуосията на вагоните и съоръжението можеше да обслужва само големите фериботи, а за другите беше останал вторият мост, който също бе силно амортизиран.

Поради липса на финансови възможности НКЖИ проточи възстановяването на мост №2, което стана възможно едва сега с прехвърлянето на собствеността му към ДППИ. Вече рехабилитирахме голяма част от сградния фонд – административната сграда, трафопостовете и др. И още нещо особено важно – започнахме изграждането на ограда на територията на Фериботния комплекс, която по принцип е гранична зона, но дълго време стоеше като разграден двор, каза Румен Арабаджиев.

Половината от нея вече е изградена, сега предстои останалата част със западния портал. По цялото й протежение ще има система за видеонаблюдение. Направата на съоръжението е изключително важно условие по отношение на изискванията на Наредбата за условията и реда за постигане сигурността на корабите и пристанищата. Тя е издадена в съответствие с Международния кодекс за сигурност на корабите и пристанищата и ако не бъде изпълнена, подлежим на сериозни санкции, обясни шефът на ДППИ – Варна.

Предвидени са ремонти и по обрушените кейови стени, както на Фериботния комплекс, така и на останалите терминали в отговорния район на териториално поделение „Пристанище Варна „. Предвидени са нови бетонни и асфалтови настилки, заскаляване на бреговете на плавателен канал №1 и други, допълни Румен Арабаджиев. / Черно море

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Опасна е консумацията на миди с неясен произход, предупреждават експерти

Опасна е консумацията на миди с неясен произход. Това алармират в сигнал до институциите експерти от бранша за култивиране на миди по българското крайбрежие. Диви черни миди,

Украйна има „план Б“ за износа на зърно през пристанища на Черно море

Украйна е готова с "План Б" за продължаване на зърнения коридор в Черно море и без подкрепата на Русия. Това заяви министърът на земеделието на страната Микола Солски, цитиран

Във Военноморска база Бургас отбелязаха 60-ата годишнина на Четвърти дивизион патрулни кораби

Във Военноморска база Бургас тържествено беше отбелязана 60-ата годишнина от създаването на 4-ти Дивизион патрулни кораби. Със заповед на тогавашния командващ на флота