Японският гигант K Line поверява най-новите си кораби на български моряци

GLOBAL HIGHWAY, снимка: инж. Й. Стоянов, Maritime.bg
GLOBAL HIGHWAY, снимка: инж. Й. Стоянов, Maritime.bg

Японската корпорация K Line ще повери най-новите си автомобиловози на български офицери, научи Maritime.bg.

На 18 март в Япония в експлоатация ще бъде въведен пореден кораб от новата еко-серия автомобиловози на японския гигант – GLOBAL HIGHWAY. Освен с капацитет за 7 500 автомобила, корабът е проектиран и за превоз на влакове  „Шинкансен“, които ще бъдат доставяни във Великобритания.

Управлението на кораба е възложено на български офицерски състав, потвърдиха пред Maritime.bg от фирма „Старгейт Маритайм“, която е ангажирана с подбора на български кадри за японския гигант.

„200-метровият съд е с двигател UEC60LS-ECO – 7-цилиндров кръстоглавен двигател с диаметър на цилиндъра 60 cm и с електронно-хидравлично управление на горивния процес. Турбините на главния двигател имат променлива геометрия на направляващия апарат за различните режими, а котелът работи на емулсия – смес от мазут и вода за намаляване на NOx емисиите. Един компютър управлява 22 горивни танка и баластната система на GLOBAL HIGHWAY, цялото осветление на борда е LED“, обясни пред Maritime.bg първият механик на автомобиловоза инж. Йордан Стоянов.

Видео от изпитанията на GLOBAL HIGHWAY

Етап от строителството на GLOBAL HIGHWAY, снимка: инж. Й. Стоянов, Maritime.bg
Етап от строителството на GLOBAL HIGHWAY, снимка: инж. Й. Стоянов, Maritime.bg

И следващите кораби от серията ще бъдат с български офицерски състави“, каза пред Maritime.bg управителят на „Старгейт Маритайм“ к.д.п. Андриян Евтимов. По думите му, след тестовата „зелена“ постройка DRIVE GREEN HIGHWAY (вижте видео на кораба), в състава на K Line в края на месеца ще бъде приет още един автомобиловоз – ORION HIGHWAY, а след средата на годината още два съда от този клас – POLARIS HIGHWAY и HORIZON HIGHWAY.

Maritime.bg припомня, че в началото на м.г. K Line съобщи за намеренията си да попълни флота си с общо 8 еко-автомобиловоза. Съдовете се строят в корабостроителници Shin Kurushima и Обединената морска корпорация на Япония. До края на следващата година, всички кораби от серията трябва да бъдат въведени в експлоатация. „Със серията от 8 кораба с по-добра стабилност и ефективност, ние продължаваме мисията си – да добавяме повече стойност към нашите услуги”, коментираха тогава от K Line (още по темата тук)

GLOBAL HIGHWAY, снимка: инж. Й. Стоянов, Maritime.bg
GLOBAL HIGHWAY, снимка: инж. Й. Стоянов, Maritime.bg

Българските моряците, които работят на японски кораби, са повече от другите европейци, съобщиха през м.г. от ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“. Статистиката сочи, че 5% от чуждестранния висш плавателен състав на корабите, плаващи под японски флаг, са българи, което означава трето място за нас след филипинските и индийските капитани и механици. Българските морски висши специалисти сумарно наброяват по-голям състав от останалите европейци – поляци, румънци и хървати (още по темата тук).

Миналата година по настояване на Японската асоциация на корабособствениците, японското Министерство на транспорта одитира ВВМУ „Н. Й. Вапцаров” и ТУ – Варна. Одитът бе положителен и двете учебни заведения бяха одобрени, с което се  осигури значително улеснение за нашите моряци, тъй като досега трябваше да преминават различни тренинги за да отговорят на японските изисквания. От 2015 г. випускниците на двата ВУЗ-а автоматично получават японски ендорсмънт за работа на кораби под японски флаг (още по темата тук).

Maritime.bg припомня още, че през 2012 г. японската K Line изгради две нови лекционни учебни зали във Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров”. В тях се обучават съответно 140 и 170 души, а инвестицията на японската корпорация надхвърли 130 000 евро (още по темата тук).

Maritime.bg – Курс

Вижте още
error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg