Търговският флот на САЩ е в упадък

usaПо-стари кораби съставят американския търговски флот в глобално сравнение с останалите държави. Към момента средната възраст на американските търговски кораби е 33 години, а в глобален мащаб флотът е съставен от кораби, построени едва преди 13 години.

Това сочат данните на изследване, поместено в сайта за оценка VV. Една от причините за ситуацията с щатските кораби е т.нар. „Джоунс акт“, който налага преки ограничения за компаниите-собственици и оператори. Според неговите разпоредби корабите, плаващи между пристанища в щатите, трябва да са построени в САЩ, притежавани от местни компании, да плават под флага на САЩ и да са с до 75% американски екипажи.

„Буквално няма никакви американски инвестиции за строителство на нови бълкери. Средната възраст на бълкерите, собственост на американски компании, е 46 г. Дори и при контейнеровозите се наблюдава това – средната им възраст е 32 г., те са древни в сравнение с останалите съдове на пазара, които масово са построени през последните 11 и по-малко години“, коментира Крег Джаллал от VV.

Според анализаторите в момента има едва 160 построени в САЩ бълкера, танкера и газовози, като в този брой са включени и строящите се в момента съдове. Общият капацитет на американския флот е малко над 7 млн. DWT, а анализаторите го оценяват за 4,5 млрд. щ. долара. В глобален аспект търговският флот на САЩ е 11 място по капацитет.

В същото време в САЩ има само няколко корабостроителници, изпълняващи проекти на местни компании. Това са NASSCO, корабостроителница за търговски кораби на General Dynamics, която е единствен голям ярд на западния бряг в Сан Диего и още два завода на източния бряг в Мейпорт и Норфолк. Единствената американска корабостроителница, която в момента строи бълкери, танкери и газовози пък е Philly Shipyard.

Maritime.bg – Свят

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини