

Европа може да осигури финансиране за изграждане на редовни хидробусни линии във Варна, Бургас и Русе. Това каза пред Maritime.bg председателят на Националния съюз на превозвачите – Варна Максим Петков.
Трите града могат да се обединят за закупуване на 10 катамарана, които да обслужват пасажерския поток в двата черноморски града и на р. Дунав.
„Вече разполагаме с техническа разработка за най-подходящия тип катамарани, които могат да изпълняват подобни плавания“, изтъкна Петков. Разработката на НСП – Варна е за катамаран с дължина 20 метра, широчина 7,5 и газене до 1 метър, задвижван с два 6-цилиндрови двигателя.
В разработката е участвало варненско кораборемонтно и корабостроително предприятие. Първоначалните сметки са установили, че за строителството на 10 катамарана ще са нужни около 25 – 26 млн. евро, като голяма част от тях могат да бъдат осигурени чрез европейско финансиране, убеден е Петков.
През следващата седмица предстоят срещи в София и Варна с отговорните институции, коментира още Петков. Според него, проектът може да претърпи промяна и да се търси финансиране само за три катамара, които да плават във Варна.
„Линиите във Варна ще бъдат определени на обществено обсъждане. Възможностите са за плавания от Морска гара – Варна до Златни пясъци, до бъдещото рибарско пристанище Карантината, до пристана в кв. Аспарухово, на който в момента е кораб „Проф. Ал. Вълканов“, обясни още председателят на НСП-Варна.
8 месеца ще продължи строителството на катамаран от този тип, смята Петков. „През два месеца след приемане на първия кораб ще бъдат предавани и следващите“, каза той и във връзка с проведените с корабостроителници разговори.
За реализацията на подобен проект обаче, трябва да се осигури нормативно как да става възлагането на редовни хидробусни линии с разписания, смятат в НСП-Варна.
„Около 90% от варненци приемат идеята. Ще търсим подкрепата на местната власт и министерството на транспорта в лицето на министър Московски“, каза Петков.
По повод идеята за включване на кораб „Атанас Димитров“, Петков все пак потвърди, че съдът е в лошо състояние и следва да премине ремонт. „Този кораб може да бъде резервен“, подчерта още председателят на НСП-Варна.
Вижте още:
| Българска фирма купи уникален изследователски катамаран
| Новият катамаран, който ще обслужва линия по Южното Черноморие
Maritime.bg – Курс