
Кораб BERGE EVEREST, един от огромните VLOC (Very Large Ore Carrier) съдове на VALE, най-накрая изпълни задачата, за която е построен. Съдът транспортира почти 400,000 тона желязна руда от Бразилия до Китай. BERGE EVEREST достигна порт Далиан /Китай/ в сряда и в момента разтоварва.
“Достигането” до Китай се оказа изключително тежка задача за компанията и нейните 400 хил. тонни кораби за транспортиране на руда, които са най-големи в света. Причината е сериозен сблъсък с китайските корабособственици, които са на мнение, че толкова големи кораби ще повлияят изключително негативно на морската индустрия в страната.
През юни т.г., първият доставен VLOC съд на компанията – VALE BRASIL, с пълен товар, плаващ към Китай беше върнат по средата на Индийския океан. От Vale успяха да се справят и изпратиха кораба в италиански порт.
Оттогава Vale е в обострени отношения с властите в Китай и изключително влиятелната Китайска асоциация на корабопритежателите, която контролира 80% от китайския флот. От асоциацията са на мнение, че целта на Vale е да монополизира или най-малко да получи голям контрол над превозите на руда към страната.
Допълнителни спекулации създаде и инцидент на борда на VALE BEIJING. Vale SA възнамерява да инвестира 8,1 млрд. щ. долара в строителство на 35 гиганта.
maritime.port.bg – Корабоплаване