Гигант на Vale за първи път превози близо 400 хил. тона желязна руда до Китай

Berge Everest
Berge Everest

Кораб BERGE EVEREST, един от огромните VLOC (Very Large Ore Carrier) съдове на VALE, най-накрая изпълни задачата, за която е построен. Съдът транспортира почти 400,000 тона желязна руда от Бразилия до Китай. BERGE EVEREST достигна порт Далиан /Китай/ в сряда и в момента разтоварва.

„Достигането“ до Китай се оказа изключително тежка задача за компанията и нейните 400 хил. тонни кораби за транспортиране на руда, които са най-големи в света. Причината е сериозен сблъсък с китайските корабособственици, които са на мнение, че толкова големи кораби ще повлияят изключително негативно на морската индустрия в страната.

През юни т.г., първият доставен VLOC съд на компанията – VALE BRASIL, с пълен товар, плаващ към Китай беше върнат по средата на Индийския океан. От Vale успяха да се справят и изпратиха кораба в италиански порт.

Оттогава Vale е в обострени отношения с властите в Китай и изключително влиятелната Китайска асоциация на корабопритежателите, която контролира 80% от китайския флот. От асоциацията са на мнение, че целта на Vale е да монополизира или най-малко да получи голям контрол над превозите на руда към страната.

Допълнителни спекулации създаде и инцидент на борда на VALE BEIJING. Vale SA възнамерява да инвестира 8,1 млрд. щ. долара в строителство на 35 гиганта.

maritime.port.bg – Корабоплаване

Последни новини

Последни новини

Браншът: Трябва да паднат нормативните пречки пред иновациите в аквакултурите

Над 20 - 30 млн. лева са заделени за аквакултурите през новия програмен период и за тяхното ефективно усвояване са нужни съвременни технологични решения, заяви пред Maritime.bg

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на