Над 591 хил. тона превозени товари отчита Параходство Българско речно плаване

Превози между трети страни държат над водата БРП

korab-torpedo-ruseДрастичен спад на превозените товари от и за България регистрира „Параходство Българско речно плаване“ за отишлата си 2015 г., става ясно от доклада на мениджмънта към годишния одитиран финансов отчет.

Вносът за България намалява с 22,6% спрямо 2014 г. и заема 19,2% от международния товарооборот. Още по-значително пада износът от страната – с 40% спрямо предходната година до 18,3% дял.

В превозите между трети страни обаче има ръст от 59,3% и те заемат вече 62,5% от международните превози за 2015 г. Като основна причина за измененията в товаропотока дружеството посочва конфликта Русия-Украйна, който е довел до прекратяване на доставките на суровини от украинските пристанища по река Дунав.

По тази причина на речния пазар в момента остава един доминиращ товаропоток – този на зърно, износ от България, Сърбия и Унгария. По източно направление превозната дейност отчита спад от една трета на превозените товари и 33,4% на генерираните приходи.

35,7% от общите обеми превозени товари на дружеството са извършени по това направление, а относителният дял в приходите от товарна дейност е 27,5%. Обемът на дейността по западното направление спада наполовина по отношение на превозените товари, а генерираните приходи намаляват със 67,8%.

Това направление осигурява едва 1,6% от превозените обеми и 1,4% от приходите на дружеството.

Превозите между трети страни растат за поредна година и вече имат 62,2% относителен дял, като растат с 59,3% спрямо предходната година. Приходите от това направление заемат 70,9% от общите, което е с 58% повече отколкото през 2014 г. За 2015 г. БРП отчита общо 591,8 хил. тона превозени товари и 544 711 хил. тонкилометра извършена работа.

Нетната печалба след данъци за 2015 г. възлиза на 1,81 млн. лева (1,86 млн. лв. за 2014г.).

Към 31 декември 2015 г. дружеството притежава 21 линейни кораба, 3 самоходни товарни кораба, 2 маневрени, 2 спомагателни кораба, 1 пътнически кораб и една фериботна платформа. Тонажът включва списъчно 13 броя шлепове, 54 броя секции и 3 броя наливни несамоходни съдове. Разполагаемата средносписъчна линейна корабна мощност е 40 492 к.с. за 25 броя линейни кораба. Общият корабен тонаж е 120 613 тона. / Утро Русе

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за бизнеса в условията на тежка икономическа криза и редица фирми
Прочетете

Пътнически кораб удари айсберг край Аляска

Плаващият под флага на Бахамските острови пътнически кораб NORWEGIAN SUN (IMO: 9218131) е прекратил 9-дневен круиз, след като удря айсберг край бреговете на Аляска, съобщи телевизия ABC. Компанията-оператор на кораба потвърждава за
Прочетете

Кораб Azov Concord, който напусна Мариупол, пристигна в Турция

Корабът за генерални товари AZOV CONCORD (IMO: 9387748), който напусна пристанище Мариупол, пристигна в Зонгулдак, сочи справка на Maritime.bg. Съдът се контролира от турска компания. По думите на капитана на кораба Иван Бабенков
Прочетете

Турция започна строителството на подводница

Турската компания от отбранителната индустрия STM обяви начало на строителството на нова подводница, проектирана изцяло в страната. Експерти определят проекта STM500 като "исторически" за южната ни съседка, отбелязвайки, че новата
Прочетете

54 години Морска гара – Варна

Преди 54 години официално е открита Морска гара - Варна. Строителството на сградата е започнало през 1966 година и е завършено две години по-късно. Морска гара е определяна като уникално съоръжение за приемане потока пасажери. В
Прочетете

COSCO пусна блок-влак от пристанище Триест до Словакия

Нов железопътен маршрут от "Китайско-европейския сухопътен мост" започна работа този понеделник. Той се обслужва от китайската компания COSCO SHIPPING и е между италианското пристанище Триест и Велене, Словения, където се намира
Прочетете

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще бъде назначен за генерален директор на Държавно предприятие
Прочетете

12 загинали и 260 ранени при инцидент на кораб в пристанище Акаба

Дванадесет души загинаха, а други 260 пострадаха, при инцидент на Пристанище Акаба, Йордания, съобщи местната държавна информационна агенция "Petra". Инцидентът е станал в понеделник на борда на плаващия под флага на Хонконг моторен
Прочетете

Кап. I ранг Петър Димитров е новият командир на Военноморска база – Варна

Днес, 27 юни 2022 г., капитан I ранг Петър Димитров прие длъжността командир на Военноморска база Варна, най-старото формирование от състава на Военноморските сили. Пред сградата на щаба на формированието се състоя военен ритуал за
Прочетете

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър Николай Събев прекрати днес дейността на структурите, които
Прочетете

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент