Морската индустрия приветства първите кораби, задвижвани с двигатели на метанол, съобщиха от пресслужбата на Man Diesel & Turbo. Става дума за общо седем кораба всеки с дедуейт от 50 000 тона, които са оборудвани с първия по рода си двигател MAN B&W ME-LGI, работещ на метанол, дизел, газьол и мазут.
Тази новаторска технология ще намали значително емисиите, като дава на собствениците на кораби жизнеспособна, ефективна и удобна горивна алтернатива, коментират от MAN.
С нарастващото търсене на по-чисти корабни горива, за да се отговори на нормите за опазване на околната среда, които стават все по-строги, метанолът е обещаваща алтернатива на конвенционалните горива.
Метанолът е биоразградим, гори чисто, намалявайки серните и азотни окиси.
“Инвестициите за строителство на нови съдове с подобни двигатели или интегрирането им на действащи кораби, са в пъти по-ниски от други алтернативни горива”, коментират от Waterfront Shipping.
Компанията ще чартира седемте кораба, заменяйки по-стари съдове.
Два от корабите са собственост на Westfal-Larsen Management, други два са обща собственост на Marinvest и Waterfront Shipping, а останалите три съда са собственост на MOL. Първите три кораба от серията ще бъдат предадени на 18 април от корабостроителницата Hyundai Mipo, а останалите ще бъдат построени до октомври т.г.
Maritime.bg – Свят