Липсата на достатъчен брой учебни кораби е сред най-големите проблеми на морската индустрия. Този извод правят в доклад експертите от Индийския институт по логистика (ИИЛ), сочи справка на Maritime.bg.
Липсата на учебни кораби в световен мащаб води до намаляване качеството на кадрите, а в много страни кадетите са принуждавани да заплащат своето обучение на море, което според ИИЛ е неправилна практика.
Институтът участва в разработките в Индия за създаване на учебни кораби, чрез конверсии на действащи афрамакс съдове. Преди 2 години в страната, която осигурява около 10% от морските кадри в световен мащаб, бе приет план-програма за подобен тип съдове. В скоро време се очаква страната да се сдобие с учебен кораб, на борда на който да се обучават до 180 кадети с 20 преподаватели. Корабът ще има основен екипаж, а издръжката му ще се осигурява при превозване на товари, коментират от ИИЛ.
В момента най-големият действащ учебно-търговски кораб е собственост на Китайската народна република. Кораб YU DE бе приет в края на миналата година. Съдът е с дедуейт 64 000 тона и дължина 199,9 м. На борда си приема до 173 души или 143 кадети и преподаватели. Съдът разполага с няколко лекционни зали, лаборатории за изследвания на морската среда, а инвестицията в строителството на бълкера надхвърля 32 млн. евро. В Китай има поне още 5 други по-малки бълкера, които се използват за обучение на морски кадри.
Снимки от борда на YU DE:
Maritime.bg – Свят