Navigation Maritime Bulgare acquires a new vessel

Slavyanka_2016_27052016The m/v Slavyanka (ex CABOT AVIVA – ІМО 9496276) transfer of flag ceremony was held on May 11, 2016 in Qingdao, China. The first captain of the ship is Victor Stanev and the first chief engineer – Dimitar Ganchev.

The ship was built in June 2012 at the Nantong Mingde Heavy Industry, China. The length of the ship is 179.9 m, breadth – 28.40 m, and capacity (Summer DWT) – 32252 tons. The main engine (MAN B&W STX – made in South Korea under to a MAN B&W license) output of 6480 kW allows the vessel to sail at above 14 knots. The vessel is equipped with Hyundai HiMSEN diesel generators, made in South Korea. The vessel has 5 cargo holds with total capacity of 43447 m³ and is geared with 4 cranes with maximum lifting capacity of 30,5 t each.The Classification Society is Bureau Veritas and the flag state is Malta.

It is reminded that on 21 October 2015 Navigation Maritime Bulgare acquired the bulk carrier Koznitza (ex TESORO; IMO 9575436) two days later followed by m/v Kamenitza – another bulk carrier (ex REGINA; IMO 9575527). The vessels are sisterships and are the same type like Slavyanka. On 8 March 2016 at the Chinese Shipbuilding Yards Jiangsu Hongqiang Marine Heavy Industry, Qidong a ceremony was held for the launching of the vessel under hull number HQ 135 ordered by Navigation Maritime Bulgare. The new built vessel will be named Ruen and is the first ship from a series of six modern bulk carriers in which the Company has invested more than 150 mln dollars.

The newly acquired m/v Slavyanka is the third in Navibulgar’s history with that name.

The first Bulgarian sea-going merchant ship named „Slavyanka“
On 5-th May, 1964, Captain George Gardev and Chief Engineer Todor Kozhukharov took delivery on behalf of DTP „Texim“ of the orecarrier „Andromeda“ (later in the fleet of Navigation Maritime Bulgare the ship was sailing under the name „Slavyanka“). The ship had capacity 11017 tons and was built in 1945 in New Orleans, USA (Liberty class). She was sold by NMB on March 21, 1978.

The second Bulgarian sea-going merchant ship named „Slavyanka“
On June 17, 1978 Varna Shipyard launched the 24574-ton bulkcarrier intended for Navigation Maritime Bulgare. The ship was given the name „Slavyanka“ (IMO: 9132519). The first captain of the ship was Mincho Minev and the first chief engineer – Petko Petkov. The second m/v Slavyanka was sold by NMB on March 25, 2011.

Maritime.bg

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за бизнеса в условията на тежка икономическа криза и редица фирми
Прочетете

Пътнически кораб удари айсберг край Аляска

Плаващият под флага на Бахамските острови пътнически кораб NORWEGIAN SUN (IMO: 9218131) е прекратил 9-дневен круиз, след като удря айсберг край бреговете на Аляска, съобщи телевизия ABC. Компанията-оператор на кораба потвърждава за
Прочетете

Кораб Azov Concord, който напусна Мариупол, пристигна в Турция

Корабът за генерални товари AZOV CONCORD (IMO: 9387748), който напусна пристанище Мариупол, пристигна в Зонгулдак, сочи справка на Maritime.bg. Съдът се контролира от турска компания. По думите на капитана на кораба Иван Бабенков
Прочетете

Турция започна строителството на подводница

Турската компания от отбранителната индустрия STM обяви начало на строителството на нова подводница, проектирана изцяло в страната. Експерти определят проекта STM500 като "исторически" за южната ни съседка, отбелязвайки, че новата
Прочетете

54 години Морска гара – Варна

Преди 54 години официално е открита Морска гара - Варна. Строителството на сградата е започнало през 1966 година и е завършено две години по-късно. Морска гара е определяна като уникално съоръжение за приемане потока пасажери. В
Прочетете

COSCO пусна блок-влак от пристанище Триест до Словакия

Нов железопътен маршрут от "Китайско-европейския сухопътен мост" започна работа този понеделник. Той се обслужва от китайската компания COSCO SHIPPING и е между италианското пристанище Триест и Велене, Словения, където се намира
Прочетете

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще бъде назначен за генерален директор на Държавно предприятие
Прочетете

12 загинали и 260 ранени при инцидент на кораб в пристанище Акаба

Дванадесет души загинаха, а други 260 пострадаха, при инцидент на Пристанище Акаба, Йордания, съобщи местната държавна информационна агенция "Petra". Инцидентът е станал в понеделник на борда на плаващия под флага на Хонконг моторен
Прочетете

Кап. I ранг Петър Димитров е новият командир на Военноморска база – Варна

Днес, 27 юни 2022 г., капитан I ранг Петър Димитров прие длъжността командир на Военноморска база Варна, най-старото формирование от състава на Военноморските сили. Пред сградата на щаба на формированието се състоя военен ритуал за
Прочетете

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър Николай Събев прекрати днес дейността на структурите, които
Прочетете

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент