
Трите най-големи корабостроителници в света започват сложни операции по преструктуриране, след отчетените огромни загуби през миналата 2015-а година. Оздравителните планове включват продажба на активи и набиране на допълнителен капитал в общ размер на 7,3 млрд. щ. долара.
Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. и Samsung Heavy Industries Co. представиха своите програми пред кредиторите си, сред които са Корейската банка за развитие и банката KEB Hana, съобщи правителството на Южна Корея вчера, предаде Блумбърг. Банките и регулаторните органи в Южна Корея ще провеждат два пъти месечно срещи за контролиране на оздравителните процеси.
Сривът на цената на петрола, която се сви двойно през последните две години, разтърси трите най-големи корабостроителници, които усетиха преките ефекти – закъснения и откази от проекти, което доведе до огромни загуби. Местното правителство заяви готовност да окаже пълно съдействие на огромните предприятия за мениджмънт на техните финанси и намаляване на преките удари, които ще нанесе кризата при тях, над местната икономика.
Hyundai Heavy планира да се раздели с дяловете си в множество дружества, сред които KCC Corp. и Hyundai Motor Co., както и в други три дружества, които предлагат финансови услуги. Корпорацията планира и съкращения на персонала, както и да намали съотношението дълг към собствен капитал до 80% от сегашните 134%.
Daewoo Shipbuilding, в която мажоритарен собственик е Корейската банка за развитие, ще се раздели с 14 подразделения, като по непотвърдена информация едно от тях ще бъде в съседна Румъния. Компанията също планира да продаде два плаващи дока, както и да се раздели със специално свое подразделение и да съкрати неназован брой работници.
Samsung Heavy планира продажбата на активи на борсата, както и да намали броя на работещите в различни подразделения на компанията.
Maritime.bg – Свят