Иранските Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRISL) и Iranian Offshore Oil са постигнали предварителни споразумения с южнокорейски корабостроителници за поръчки, оценявани на около 2,4 млрд. долара, съобщават запознати източници, цитирани от The Wall Street Journal.
Споразуменията са част от усилията на Иран да се завърне в глобалното корабоплаване след вдигането на международните санкции по-рано тази година, предава Инвестор. Завършването на сделките ще зависи от финансиране, което иранците все още нямат, коментират източниците.
„Корабостроителниците подготвят свободни слотове за иранците, започвайки от 2018 и 2019 г.“, казва един от източниците. „Иранците се опитват да покрият 20% от авансовите плащания чрез петролни междудържавни сделки, за да финализират поръчките“.
Ако бъдат постигнати петролните сделки с южнокорейското правителство, Сеул може да даде нужните гаранции за авансово плащане към корабостроителниците.
Друг източник казва, че се обсъждат и други опции за авансовите вноски и че очаква поръчките да бъдат завършени до края на лятото.
Islamic Republic of Iran Shipping Lines оперира флот от контейнеровози, кораби за насипни товари и танкери. Тя е подписала меморандум за разбирателство с Hyundai Mipo Dockyard, дъщерно дружество на корабостроителната компания Hyundai Heavy Industries Group, за 10 танкера и поне шест кораба за насипни товари.
Компанията води преговори и с Hyundai Heavy за шест контейнеровоза, казват източниците. Китайската Dalian Shipbuilding Industry обаче също се е включила в конкуренцията за поръчката, добавят те.
Iranian Offshore Oil, дъщерно дружество на държавния петролен гигант National Iranian Oil, е в напреднали разговори за поръчка на поне пет сондажни платформи с Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering за около 205 млн. долара всяка, казва вторият източник.
Maritime.bg – Свят